Monday, September 3, 2012

No idea!

Really!



My first experiment in english. Please ignore or corretc the mistakes and also please ignore... well everything. It's just nonsense :-D
ANyway I hope you like it. If not keep it to yourself

I have absolutely no idea what to write. So many things has happened that I don't know where to start.
Probably with that that writing in english is really stupid and strange. I should stop.
Ok, I won't even though I did butI'll start with weather. Happy? It's nice in here. About 18°C. Quite a lot of sun but the wind is terrible. It's strong and it'a always there.
I don't want to write! Not in english and not in czech I just don't want to but I have to because if I don't I'll forget everything or, which may be worse, there will so much to write that I will never do it.
Auckland is beautiful! Enormous, hilly (so my plan with bike failed) but beautiful.
Couchsurfing is weird. I'm being watched. I'll be paranoid if I don't die soon which is something I don't want to do :-D
Everything is expensive except the Subways. Beer costs 5$ which is almost 100kč and it's a small beer! Unbelievable.
Who wants to get a postcard, send me an adress.
I really have no idea what to write.
I got my bank account in about ten minutes
I don't have a job but I'm sure it will be fine in a week or two.
I fell in love :-D
And right after I was told I don't have a chance.
No, just kidding.
Maybe... :-D
I have no idea what am I doing here!
Next to me is sitting french guy speaking in french. Few metres from are two germans talking in german and in the next room there's my host speaking in english.
I didn't get a jetlag and I'm not sure if I write the word correctly.
I love piano! There's a piano under a silo (?) just a few minutes from the place where I'm living and I love the idea. Just a piano in the middle of nowhere that everyone can play.
And a lot of people do. Both of the germans, cute girl and a strange guy (and I shouldn't write that because I just added them on FB) play and when we were there some other people joined us and play. Really nice!
I won the lottery! I won 20 dolars. YAY! And i bought another ticket so I hope I will win more :)
There's a lot of germans and fortunately no czechs.
I'm going to a wine party today! YAY! I have no idea what I'm going to do.
I went, I got drank, I lost the game of darts, I tried several wines, I liked few of them and then it all went to... But it was nice! I loved it! :-D
Not knowing what I'm doing is starting to be quite common feeling. It's good. Most of the time I have no idea what I'm doing, where I'm going, what am I eating (but everything is delicious :) and most importantly what am I going to do.
I shouldn't have said I will write in both languages.
I quite like this, once I started but I really don't want to translate it and also translate the other one in czech.
I'm better in english than most of surfers and the kiwi  (such a lovely word to pronounce :) accent isn't (so far) that hard.
What next?
Yesterday we went to North shore, Devonport, mt Victoria and North head. Absolutely wonderful view to... well everything :)
There should be a link somewhere but it's definitely on my FB. Or just ask :)
I just started writing in czech! Damn it! But I'm getting used to the english :)
For no reason I just feel really great in here a for no reason I feel like I'm high! YAY!
It must be the sea or something...
We will have dinner soon (6pm in here) which looks strange but smells nice.
I can se the North head and mt. Victoria from the appartment.
Post office and bank are the same place and you can take your passport photos in qemists (not the right word, right?) shop. Funny country.
Noone checked my money or ticket in the airport. yay (just a small one, it doesn't make any difference)
I am an idot that I don't have a driving license.
Everyone's toilet is not right and crooked (funny word).
I really really don't want to translate and I think I'll just keep it in english. Some of you don't mind and the rest need to learn :-D
Ok, hopefully later when I have more time.
I just love waterflame-conclusion! My NZ song :-D
I think I might be writing faster in english. Obviously!
Everything seems to be the same but much nicer. No idea what I mean with that :-D

CZECH:

Nemám nejmenší tušení, co psát. Stalo se tolik věcí, že nevím, kde začít. Asi tím, že psaní v angličtině je dementní. Měl bych přestat.
Ok, tenhle překlad je možná ještě blbější než ten do angličtiny :-D
Ok, nepřestanu, ale začnu psaním o počasí! Spokojeni? Je tu hezky, asi 18 stupňů, slunce svítí a jedinej problém je všudypřítomnej vítr.
Já nechci psát! Ani v češtině, ani v angličtině! Prostě nechci! Ale vím, že když to nenapíšu, tak všechno zapomenu nebo, což je ještě horší, bude tolik věcí, co napsat, že nezačnu už nikdy.
Auckland je nádhernej. Tuhle větu jsem napsal evidentně už čtyřikrát :-D
Obrovskej, spousta kopců, takže můj plán jezdit na kole zase nevyjde, ale jinak je fakt krásnej.
Couchsurfing je strašně divná věc. A pořád mě někdo sleduje. Pokud brzo neumřu, což neplánuju, tak začnu být dřív nebo později paranoidní.
Všechno je tu strašně drahý, kromě Subway. Pivo stojí 5dolarů, takže skoro 100kč a to tu mluvím o malým pivu! :-D
To o pohledu už jsem psal, ale pořád to platí.
Nemám nejmenší tušení, co psát.
Účet v bance jsem si zařídil za 10 minut.
Nemám práci, ale imho to za týden dva bude dobrý.
Zamiloval jsem se :-D
A chvíli potom jsem byl odmítnut :-D
Překládání je strašný a tohle jsem neměl psát. Ani v angličtině ani v češtině :-D
Nemám nejmenší tušení, co tu dělám.
Vedle mě je francouz mluvící francouzsky. Pár metrů ode mě dva Němci mluvící německy a v další místnosti je  můj host mluvící anglicky.
Neměl jsem cestovní únavu nebo jak se to jmenuje.
Miluju klavír. Fotky už jsem dával, ale klavír uprostřed ničeho na kterej může kdokoliv hrát je prostě dokonalej nápad.
Hodně lidí tu umí hrát, což je skvělý. Oba němci, roztomilá slečna a divnej týpek (česky to napsat můžu. YAY!) , hrát umí a když jsme tam byli, tak se přidali další náhodní lidi a začali hrát.
Vyhrál jsem v loterii 20 dolarů. YAY! Samozřejmě jsem si koupil další lístek a tentokrát mířím na výhru 950 dolarů.
Je tu hromada němců a naštěstí nikdo z česka.
Jdu na "wine party". YAY! Nemám tušení, co tam budu dělat.
Byl jsem tam. Nevěděl jsem co dělat. Zkusil jsem několik vín a některý z nich mi dokonce i chutnali. Opil jsem se. Prohrál jsem šipky. A pak se všechno posralo...
Ale bylo to skvělý! :-D
Nemít tušení, co dělám, je už docela známej pocit. Ale je to fajn. Většinu času nevím, co dělám, kam jdu, co jím (i když zatím je všechno strašně dobrý) a hlavně (!) netuším, co budu dělat.
Neměl jsem říkat, že budu psát v obou jazycích. Doporučuju si číst jenom ten první text, pokud to půjde. Protože si myslím, že originál v angličtině je lepší než překlad.
Už tak nenávidím to psaní. Jo, to dává hodně smysl v češtině. Prostě už mě to tolik nesere, jsem chtěl říct. Jakmile jsem začal, tak už to jde, ale ten překlad bude strašnej (jop, je :)
Umím anglicky líp než většina surferů a kiwi (strašně hezký slovo, zvlášť v angličtině) přízvuk není tak složitej. Zatím...
Včera jsme si udělali výlet na North Shore, Devonport, horu Victoria a North Head. Naprosto úžasnej výhled na... V podstatě všechno :)
Na FB je link, ale snad se později objeví i tady.
Prej jsem začal psát v češtině. Ok, tohle se fakt blbě překládá a nedává to smysl :-D
Z neznámého důvodu se citím skvěle a pořád zfoukle. YAY!
Asi z moře nebo tak...
To je tak dementní překlad, že to není možný :-D
Za chvíli bude večeře. Nevím, co jsem se tím snažil říct...
Z balkonu je vidět Victoria i North Head.
Pošta a banka sídlí na stejným místě a fotku na pas si můžete udělat v lékarně. Vtipná země!
PANEBOŽE! To je dementní překlad. Vážně, čtěte jenom originál! :-D
Nikdo nekontroloval peníze ani zpáteční letenku. yay. Jenom malý, protože to nic nemění.
Jsem kretén, protože nemám řidičák.
Každej záchod je křivej :-D
Nechci to překládat a měl bych to nechat jenom v angličtině (jop, měl jsem). Některým to nevadí a zbytek se musí učit :D
Miluju Waterflame-Conclusion. Moje NZ píseň :)
Myslím, že píšu rychleji v angličtině. Nečekaně!
Všechno a všichni jsou stejní, akorát milejší. Pořád nevím, co tím myslím :-D

YES! Skončil jsem. YAY! YAY!
Ok, překlady jsou fakt na piču, ale aspoň to netrvá tak dlouho.
Máte dva texty na čtení. Další budou, nevím kdy, ale budou., tak snad si to užijete :)















2 comments:

  1. thanks for writing in English, since the only 2 Czech words I know are Pilsner Urquell - kiwijono

    ReplyDelete
  2. Oh come on! I taught you "na zdraví" yesterday and that's much easier than Pilsner Urquell because even I'm not sure how to write and pronounce it :)

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)