Sunday, September 9, 2012

Auckland-Tauranga-Rotorua-Taupo-Napier!


Za pouhých 25 dolarů a dobročinnosti ostatních.


Odjel jsem z Aucklandu.
Konečně!
I když mě to docela mrzí.
Každopádně bych měl říct, co jsem dělal, protože je to vážně strašně zajímavý.
Když jsem se rozloučil, jako první jsem se zašel do Subway, protože už je to prostě klasika. Koupil jsem si na cestu sendvič a vodu a vydal se na/do Britomartu, což je vlakový nádraží. Je v pozdemí a vypadá úplně stejně jako metro. Kartou jsem si koupil lístek (kartou se platí jedno pivo na baru nebo i dolarová sušenka) a vydal se na nástupiště. Po chvíli přijel vlak, kterj vypadal strašně moc jako metro. Přede mnou seděl Arab s růžovým šátek na hlavě, což bylo dost podivný, ale nevadí. Ukázal jsem lístek a jel asi hodinku do Papakura. Tam jsem vystoupil a čekal na autobusové zastávce asi 20 minut. Uvědomil jsem si, že Novozélanďani (ti praví, ne asiati nebo indové, kterých je tu strašně moc) vypadají jako američani. Na první pohled dost často poznáte němce nebo rusa a dost podobně funguje i tohle. I když samozřejmě netuším jak vypadá Američan, ale chápete, žeano.
Na mapě jsem našel místo a číslo domu, kde musím vystoupit. Podle mapy by u toho domu měla být zastávka, takže jsem vešel a řekl, že potřebuju na 496 great south road. Týpek mi řekl ať se posadím těsně za něj, že mi řekne. Projeli jsme pár zastávek a když jsme dojeli k číslům 500, tak řidič zastavil na místě, kde zastávka není a to jenom proto, abych mohl vystoupit. Úžasná země.
Dalším úkolem bylo přelézt nebo najít díru v plotě abych se dostal na benzínovou pumpu. Díra tam pořád byla. Záchody byly zavřený, což bylo jediný zklamání dne. Potom jsem si stoupnul na výjezd z pumpy a čekal. Během 7 minut jsem sehnal odvoz přímo kam jsem potřeboval. 4 lidi mi zastavili, jeden popřál hodně štěstí a pátá řidička mě odvezla. 7 minut! Úžasná země! :)
Po cestě jsme oba mlčeli, což mě dost překvapilo, ale nestěžoval jsem si, protože jsem měl aspoň čas sledovat fakt nádhernou přírodu. Mlčením myslím to, že jsme oba řekli asi 2 věty na začátku, větu v půlce a jednu větu na konci cesty :-D Ale Zéland je nádhernej a pokud takhle vypadá Zéland z auta, tak se dost těším na ty opravdu krásný místa. Slečna (paní) lehce přes třicet mě odvezla do středu města. Já poděkoval a zavolal Judy, která je nyní můj host. Ta mi řekla, kam se mám dostat. Já rozuměl jenom bay něco, takže jsem šel jednodušše na autobusový nádraží a začal se rozhlížet. Okamžitě za mnou přišel dost zvláštně vypadající týpek a ptal se kam jedu a tak. Já řekl, že ani nevím a řekl jsem mu, že bay. V tu chvíli se přidala mladá slečna a oba mi řekli, že chci jet do bayfair a že mám nastoupit. Proč ne? Měli pravdu! Díky moc! Chtěl bych vidět takovou ochotu v česku.
Pak jsem zavolal znovu a za chvíli přijel týpek, kterýmu jsem rozuměl velmi málo a odvezl mě k němu domů. Rodina se třema malýma dětma. Dostal jsem najíst nudle, ráže, zelnýho salátu a bramborovejch noků (?). Všechno to bylo výborný. Použil jsem sprchu a teď ležím zabalenej v cizím spacáku v karavanu na cizí zahradě v neznámým městě u rodiny, které jsem napsal jestli mě nechce nechat u nich přespat. Dokonalý!
POřád nevím, co dělám, ale je to úžasný a užívám si to čím dál víc.
Zítra se půjdu projít a potom mě čeká dalších asi 100-150 km.
Zatím dobrou :)

Sedím v crank backpackers v Rotorua kde je strašně pomalej internet, ale zase si asi půjdu za chvíli zahrát poker, což je hezké.
Ráno jsem vstal ve svém krásném karavanu po asi 10 hodinách spánku na strašně měkké posteli. Kupodivu docela pohodlné... Vstal jsem, dal si sendvič a potom jsem si chtěl vyčistit zuby.
I když jsem se viděl v podstatě jenom s manželkou, všichni byli mili a ochotni. Každopádně jsem si chtěl vyčistit zuby. Vodu v karavanu se mi spustit nepodařilo, tak jsem si řekl (po včerejší zkušenosti, kdy jsem tam z různých důvodu vlezl asi čtyřikrát za pár minut), že se zkusím dostat do domu. Nejdřív jsem zaklepal, ale nikdo se neozval. V česku by mě ani nenapadlo brát za kliku, ale na Zewlandu bylo samozřejmě otevřeno. Byl jsem u úplně cizích lidí, kteří mě u sebe nechali přespat a mohl jsem prohledat celejch barák a ukrást cokoliv. Fascinující. Samozřejmě jsem si jenom vyčistil zuby a vrátil se.
Konečně začal Zéland vypadat, tak jak jsem si představoval. Vajíčka v kavárně na snídani, procházka bosky po pláži a výstup na horu s epickým výhledem :)
Když jsem se nachystal, šel jsem pár kiláků do města, koupil si dvě jablka a v kavárně (nebo co toje) si dal bacon and eggs on toast za krásných 12.50 dolarů (strašný, vím) a naprosto luxusní jablečný džus, kterej by měli dělat všude za 4.50. Když jsem se najedl, vydal jsem se směrem dnešního cíle a to je mt Maunganui. Rozhodl jsem se projít po pláži, takže jsem si sundal boty a šel několik kilometrů po pláži. Voda byla studená, písek překvapivě tvrdrej a chůze po něm překvapivě hodně pohodlná. Po cestě jsem potkal tři slečny, který se koupaly. Respekt! :-D
Konečně jsem viděl nějaký ovce! I když zatím pořád imho vyhrávají na počet krávy.
Výstup na horu byl náročnější než by člověk čekal, ale ten výhled byl nádhernej. Fotky jsou na rajčeti. Strávil jsem asi hodinu a půl výstupem nahoru a dolů. Skoro u vrcholu bylo nádherný místo s lavičkou a sledovat nekonečnou pláž za poslechu Waterflame-Conclusion (pořád!) bylo prostě dokonalý. Takhle nějak jsem si to představoval.
Po celé hoře jsem potkával straně moc běžců. Skupinky padesátiletých lidí běhajících nahoru a dolů. Docela respekt. Není divu, že tu všichni staří vypadají mnohem mladší.
Když jsem se dostal dolů, šel jsem se vykoupat. YAY! Poprvé jsem se koupal v oceánu!
Byl strašně studenej, i když ne zas tak moc. Příliš vlnitej a co bylo snad nejhorší, strašně foukalo, takže ještě teď mám písek všude.
Protože mi byla strašná zima, tak jsem se rozhodl si dát zmrzlinu. Drahá (6.80 za čtyři kopečky), ale zato výborná.
Chvíli jsem chodil po městě a snažil se najít autobus, ale jedinej koho jsem potkal byl hipíka a tři týpci, kterým jsem neoruzměl ani slovo. YAY! Konečně tu někdo mluví kiwi! Je to dost nahovno! :-D
Když jsem konečně našel autobus, chtěl jsem se vrátit do svýho karavanu, jenže jsme se ztratil. YAY! Ještě že moje hostitelka je hrozně ochotná a dojela pro mě. Díky.
U ní doma už čekal pár Kanaďanů, kteří se rozhodli obsadit můj karavan. Judy mi nachystala jídlo, udělala cedulky s textem až do Taupa a pak mě ještě odvezla kousek na hlavní silnici.
Stopování je neuvěřitelně jednoduchý!
Stoupnul jsem si na kraj silnice a během pár minut mi zastavilo auto se dvěma týpkama, s tím, že mě můžou odvézt aspoň kousek. Nabídli mi pivo a snažili se se mnou komunikovat, což byl trochu problém, protože jsme seděl v zadu a nerozuměl jim. Když jsem jim říkal, že jsem zatím ze Zewlandu nadšenej, protože jsou tu všichni mili, tak mi řekli, ať si dám pozor. Hlavně na kiwáky, tak nevím...
Po chvíli mě vyhodili a já začal stopovat znovu. Zase to trvalo jenom asi 5 minut a zastavil mi týpek, kterej dokonce byl v česku. Jezdí na vodu, takže byl na Lipnu na závodech. Ten mě taky po chvíli vyhodil. Za dalších asi 5 minut stopování (jop, fakt je to strašně rychlý) mi zastavila ženská s malou dcerou s tím, že mě vezmou až do Rotorua! Strašně milá a hodná ženská, která se o mě strašně bála, protože cestuju sám a protože má sama dceru a ví, jak by se o ni bála. Pořád obdivovala moje rodiče, že mě pustili a zároveň je strašně litovala. Nakonec mi dala číslo, že mám zavolat kdyby se cokoliv stalo a já potřeboval pomoc. Neuvěřitelný! A ještě se omlouvala, že nemůžu zůstat přes noc u ní.
Vyhodila mě ve středu města. Já se podíval na mapu a nakonec jsem stejně vlezl do prvního hostelu, kterej byl přímo přede mnou. A tak teď sedím v 9 ráno v crank backpackers po dlouhým a konečně i kvalitním spánku a píšu tohle. Poker se včera hrál a prohrál jsem skoro hned.
Zajímavý je, že pivo tu v happy hours stojí jenom 3 dolary za třetinku, což je hodně dobrá cena.
Zatím netuším, co dnes budu dělat, kromě toho, že se musím najíst a dostat se do Taupo. Asi bych se měl nějak zabavit na pár hodin a zjistit, co s dá dělat pár hodin v Rotorua, ale mám tušení, že za tak krátkou dobu nic.
Nedalo.Vlezl jsem do hezké kavárny dal si packpacker meal za 10 dolarů, což byly dva toasty s vajíčkem, fazolema a hash brown (?) plus čaj/kafe. Za takový jídlo to byla dobrá cena. Potom jsem se chvíli procházel v dešti a když mě to přestalo bavit, tak jsem se rozdhodl vzít si batoh z úschovny a dojet busem do Te Puia, což je místo o maorské kultuře společně s prohlídkou obrovskýho gejzíru. Vstup stál 50 dolarů, takže jsem se na to vysral a šel zase stopovat.
Jako první mě vzal hodně divnej týpek s malou dodávkou a psem na vzadu. Trochu jsem se bál, ale nakonec v pohodě. Sice mu trvalo asi minutu, než mi uklidil sedadlo, ale nakonec byl v pohodě. Vyhodil mě na benzínce ve Waitapo (?) a odjel. Tam jsem čekal do té doby nejdelší dobu, asi půl hodiny než mě konečně vzal sedmnáctiletej týpek se šestnáctiletou slečnou. Oba v pohodě. Nabídli mi pivo, sušenky, kdybych řekl, že kouřím tak určitě i cigáro a nakonec se i zeptal jestli nechci trávu. Jsem kretén a ani jsem se nezeptal na cenu. Každopádně mě odvezli docela solidní kus a vyhodili mě uprostřed ničeho. Teď si vůbec nedokážu vybavit, kdo mě dovezl ten poslední kus cesty. Byl to týpek a byl sám, ale jinak si nevybavuju vůbec nic. Každopádně mě dovezl do centra Taupo.
Na Couchsurfingu jsem na těch pár dní sháněl ubytování a nejenom, že se mi ozvala češka, která byla z Brna, ale dokonce i znala Paťu. Dafuq? :-D Zavolal jsem jí a za pár minut už jsem si dávali kafe a čokoládu. Dost mě vystrašila, protože měla blbý kecy o NZ a taky že nemám jet do Napier a tak vůbec. Hlavně tvrdila, že bez auta se nedá dělat vůbec nic, ale zase za dva týdny odjíždí, takže už ji to tady sere a kdo by poslouchal takový lidi. Každopádně to nebylo moc povzbudivý :-D
Jinak to ale bylo super. Mluvit česky a mít někoho, kdo zná Zéland víc než já.
Pak jsem zašli k Rickovi, což je Maor u kterýho teď bydlí. Nejdivnější je, že Rick se chová a vypadá úplně stejně jako mladej Gád. Což je stejně osoba, kterou nikdo nezná, ale je to mindfuck! Vzhledově strašně podobnej, až na to že byl tmavší, a chování skoro stejný.
Večer jsme sledovali nějakou romantickou komedii a pak jsem šel spát.
Ráno jsem dosledoval poslední díl Farscape! YAY! Doprdele! Nejenom, že teď toho nemám moc co sledovat, ale hlavně to skončilo strašně divně a já nemám jedinou možnost si stáhnout film(y?), který to mají zakončit celý. Kurva.
Celej včerejší a skoro celej dnešní den (dneškem myslím neděli) pršelo. 5 minut déšť a 5 minut slunce. Typický NZ počasí :) Když konečně přestalo, tak jsem se vydal se všema věcma nakupovat. Sendviče za asi 4.50 měli v sobotu ve slevě za 2.70 a dnes za jenom asi 1.35. yay!
Šel jsem se rozloučit Rickem a pokračoval v cestě. Pršelo a moje cedulka s Napier se hned rozpadla. Jeden sendvič za tři dolary jsem nechal v lednici u Ricka.
Stopování z Taupa je strašně nahovno. Podél jezera sice vede hlavní cesta až do Napier, ale nedá se na ní stopovat. Pak je benzínka, kde to taky moc nejde. Za benzínkou sice hezký místo, ale nikdo mě bez cedulky nevzal, tak jsem se přeunul až k hotelu Hilton. Tam jsem zase čekal, ale nic a tak jsem si šel do hotelu vypůjčit fix a papír a udělal si novou cedulku.
Pak jsem si stoupnul a po chvíli mi zastavil týpek s tím, že jsem kretén a stojím na blbým místě :-D
Což mi připomíná, že lidi jsou magoři. Zatímco jsem stál na jednom z předchozích míst, tak na mě troubil nějakej týpek a když jsem se otočil, tak mi ukazoval prostředníček. Wtf?
Anyway, týpek mě odvezl jenom pár stovek metrů za kruhovej objezd a řekl mi, že jsem byl na staré cestě, kterou nikdo nepoužívá a že teď budu mít větší šanci.
Měl pravdu. Během pár minut i při velmi malým počtu aut mi zastavil mladej týpek, co jel až do Napier.
Dozvěděl jsem se spoustu věcí, ale hlavně mě odvezl až před Wally's backpackers, kde jsem teď. Je to strašný místo a dost se bojím, že nebudu mít práci a jak jsem zjistil, tak začínám být bez peněz. YAY!
Je to tu strašně divný, ale to je asi jenom dneškem. Zítra už to asi bude v pohodě.
Zaplatil jsem ubytování na týden. Internet, kterej je fakt strašně drahej. Zlatá Evropa a wifi zdarma skoro všude. Tady je to fakt šílený.
Doufám, že tu práce bude jak říká majitel až do Vánoc. Do té doby tu teda asi nebudu, ale něco dělat fakt potřebuju.
Je tu asi milion němců. Vážně. Němci jsou úplně všude. Imho se nemusíme bát asiatů, arabů, cikánů nebo ukrajinců, ale němců, kterých je strašně moc a jsou všude.
Napier vypadá krásně. Udělal jsem si malej výlet po těch nejzájimavějších budovách jako Pack'n'save, Countdown, Subway a KFC a když jsem se cítil unaven ze vší krásny, vrátil jsem se zpět.
Hodně se mi líbí, že kolem cest nejsou žádný stromy. Stromy kolem cesty jsou vražedný, ale tady si evidentně vláda občanů váží a nechce je zabít :-D
Další zajímavá věc je, že tu nemají kolem cest bilboardy. Žádný a nikde! Jenom jednou za čas se objeví výstraha ať se jezdí vlevo nebo že další úsek má velký množství nehod.


ENGLISH:


I left Auckland.
Finally!
But it's a bit sad.
Anyway, I should tell you what I did because it's really interesting!
When I said goodbye I went to Subway because I had to. Subway is a must. I bought sandwich, water and then I went to Britomart. Because everyone who reads it in english probably knows what is it I don't have to say it's a train station. Oh no! I did! Silly me!
I hate writing in english!
Trains were looking more like a metro than train. I bought a ticket and went in. In front of me was sitting an arab guy with a pink scarf around his head which was strange but somehow cool. I got of at Papakura and went straight to bus station. Then I realised that New Zealanders look like Americans. I have no idea what americans look like but they must be similar to kiwis. When you look at someone in Europe you can spot a german or a russian. This is kind of similar but I have no idea how to explain.
I got into the bus and said the driver I need to get to 496 great south rd which, as I found on the map earlier, was supposed to be also a bus stop. It wasn't and the driver said to sit behind him and he will tell me. When we got to number 500 he stopped on a place with no bus stop just for me and I got out. Next task was to find a gap in the fence (;-) or jump the fence. The gap was there. yay!
I stopped at the exit from service centre (basically gas station. No idea why call it service centre) and waited (as I already wrote on FB) 7 minutes. 4 drivers stopped, one wished me luck and the fifth driver (lady about thirty years old) took me all the way to Tauranga.
Big surprise was that we were absolutely silent the whole time. We both said about two sentences at the beginning, one along the road and one sentence at the end. Weird! I thought people take  hitchikers because they want company. But I was glad I could watch the beautiful nature of kiwiland. She took me straight to downtown and the I called Judy who offered me to stay for one night in their house thanks to CS. She told me I need to get to bay something. I didn't understand what it was so I just went to bus station and started looking around. Immediately after I got there one strange looking guy asked where I am going. I said bay something and another young lady joined us and they both told me I need to get to Bayfair. Ok. I bought my ticket and went exactly where I wanted. Thanks! 
I'd love to see the same willingness in Czech!
Then I called Judy again and she said wait there. After a few minutes a guy, who was speaking with accent so I didn't understand very much, took me to their house. I got food. Great food and soon later I went to my caravan, wrote something for my blog, watched a terrible movie and then went to sleep.

I woke up in my lovely Caravan after 10 hours of sleep. I got up, ate and then I wanted to brush my teeth. I went to house, knocked and no one opened. In czech I wouldn't even bother trying to open but in here I tried and I got in. I was total stranger in a city I knew nothing about with people I don't know who just let me sleep in their house and I could search the whole house and basically steal anything. Fascinating. I didn't steal anything, I brushed my teeth and went out.
Finally my trip started to look like I was imagining it. Eggs for breakfast in a caffé, walking bareffot in a beach ant then a take a track to mountain with unbelievable view.
Anyway, I went few kilometres into the town, bought two apples, then had bacon and eggs in a caffé for 12.50 (terrible, I know) and a delicious apple juice that should offer everywhere for just 4.50. Then I went to a beach and walked a few kilometeres barefoot on a sand beach where the sand was really hard. The young girls were in the sea. Respekt :-D
I finally saw sheep! But I still think there's more cows.
Track to mountain was harder than I thought but the view was just amazing! Pictures here (hopefully I won't forget to include the link). Almost at the top was a bench with an amazing view over neverending beach and listening Waterflame-Conclusion (can't stop listening) while watching it was perfect. This is how I imagined NZ.
There were dozens (how much is that?) of runners. Groups of fifty years old people running to the top and back. Wow! No surprise that everyone looks so healthy and young in here.
After I took different road back I went swimming. YAY! I was swimming in the ocean! For the first time!
It was cold, but not as much as I thought. Too wawy and what was the worst there was so much wind I still have sand all over my clothes.
Because I needed to warm up I bought an icecream. I didn't buy an icecream in all summer in Czech but for the terrible price it was a must!
I was walking around the town trying to find a bus that would take me back but the only people who could help were a hippie tourist and then three kiwis. YAY! Finally someone who speaks kiwi. And I thought my host was talking with an accent. I didn't understand almost everything.
I took the bus and then got lost. So I called Judy and she picked me up. Thank you!
I met Canadian couple. They have taken over my caravan. Then I got food, signs to various cities and I was dropped of on main road where I found a lift very easily.
Two guys who gave me a beer and told me to be careful and especially be careful about kiwis. Sure... :-D
They kicked me quiet soon but after another few minutes a guy who was in Czech took me in. He was in Lipno kayaking or something. I'm confused with the terms.
Then I got a lift from lady with a young daughter. She was afraid about me because I'm travelling alone and she knows how my parents must feel. She gave me her number and said to call if something happens. Very nice! And she apologised she can't offer me a place to stay for a night. Unbelievable!

I was in the middle of Rotorua and I went to a first backpacker hostel I could find. There was a poker night so I joined and lost quite quickly.
Interesting was that a beer cost, during hapy hours, only 3 dollars.
There is nothing to do in Rotorua. 
I love the caffes and their breakfast! For only 10$ I bought backpacker meal, which means toasts, beans, eggs and hash brown (?) plus tea or coffee. That was quite cheap.
I was walking in rain and then I took the bus to Te Puia which is supposed to be Maori place with some big geyser. Entry was 50$ so obviously I didn't go in.
I started hitchhiking and first driver was a weird one. He had a dog and he was cleaning the seat for a minute before I could come in. But he was alright.
I appeared at gas station in Waitapo (?) and I waited a long time to get a lift. About thirty minutes. Young (17 and 16) couple took me and offered me a cookie, beer, they would offer me a cigarette if I didn't say I don't smoke and finally the guy offered me a weed. I'm an idiot I didn't even ask for price. Now I still don't know how expensive it is.
Then I was in the middle of nowhere but some guy took me quite quickly. I have no idea how he looked which is strange. He dropped me of in Taupo.
I was looking for a place to stay in CS and like it's not enough when girl from Czech answer. She was also from Brno and she knew one of my friends on FB. Anyway I called her we had coffee and hot chocolate and she scared me a lot! She' s leaving in few weeks and she's been in NZ for a year so I understand she doesn't like it in here but she almost managed to ruin my illusion about this holiday :-D I need a car. I shouldn't work in a farm. I shouldn't go to Napier and so on. Sure like I care :-D
Anyway we had a great time and speaking in czech was already a bit strange.
Later we went to Rick's house. Maori guy who said it's ok to stay for a night. Nice! Thanks!
We watched some romantic comedy and we went to sleep quite early. That was the longest time I watched tv after many years.
In morning I watched last episode of Farscape! Yay! And shit! I'm really nice in here, I'm not cursing or saying any bad words :) Anyway, I now have nothing to watch and also no chance to download the movie(s) which ends the whole Farscape. Damnit!
I made a Napier sign but it got all wet after a while. Also the hitchhiking went really bad. I stopped at few places with no succes.
I also went to Hilton hotel after more than hour of walking and hitchhiking and after I had the sign I finally got a lift. The guy told me I'm an idiot because I'm standing in a bad spot. That was an old route which noone uses and he took me few hundred meters to the new one. And of course I was standing there a few minutes and I had a driver to Napier.
Strange was that while I was standing on one ofthe places some guy was honking (?) on me and then he showed me a middle finger. What the what? And why? Not even czech people would do that so what the hell? :-D
Anyway, the guy took me all the way to Napier and dropped me of in Wally's backpackers where I am now.
It's weird in here. Internet is really expensive. I should start working during this week which is nice.
Germans are everywhere. There is about 15 germans, 6 asians, two english speaking guys, two french (probably) and me :)
Anyway, we all should be afraid of germans because they're trying to take over the world. Again and again and again!
Napier is really nice. I was walking around the most beautiful places like Pak'n'save, Countdown, Subway, KFC and when I was bored of all the beauty I went home.
It's also really boring city and a small one too.

I like in NZ that government isn't trying to kill you. There are no trees around the roads which must mean that the government respects their citizens :)
And banning bilboards along the road is also a great idea.

Wow. That's a long one. I hope I bored you for long time :)

3 comments:

  1. No docela si to užíváš, ale asi jen proto, že to je Nový Zéland, kdyby si chtěl někdo podobně užít výlet po střední/východní Evropě, tak nevím nevím :D Takže práce zatím žádná? Ještě jsi nic nedělal ani nemáš nic domluveného?

    ReplyDelete
  2. Užívám si to a imho bych si užíval i východní evropu. Cokoliv co není česko, prostě jakákoliv změna je super :) Na práci čekám, jsem v hostelu, kterej zároveň zprostředkuje práci a měl bych tenhle týden začít, ale co já vím? Mám trochu obavy a moc tomu týpkovi nevěřím, ale kdyžtak si začnu hledat sám nebo se přesunu. No worries! :-D

    ReplyDelete
  3. Velká škoda toho sendviče v lednici:(

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)