Monday, August 20, 2012

Poslední čistě v češtině

A pravděpodobně poslední z léta, Brna, Česka, Evropy a severní polokoule


Konečně jsme se dostal k tomu upravit blog, takže se změnila adresa a pár dalších drobností a hlavně od teď už budou všechny příspěvky psaný ve dvou jazycích. U pořádí si nejsem jistej, asi podle toho, kterej napíšu první... Každopádně tohle je poslední čistě českej text, zbytek bude i v angličitně, takže pokud potom najdete nějaký chyby, tak mi o nich prosím řekněte. V češtině jsou chyby dost často úmysl, ale anglicky neumím a předtím než se rozhodnu ten jazyk prznit bych se ho rád naučil, takže klidně opravujte, budu jenom rád :)

Nevím, jak moc a o čem budu psát na Zélandu, možná se nezmění nic, ale pravděpodobně se změní jak náplň, tak i styl celýho blogu. Pokud nejsou novozélanďani větši kreténi než češi, tak asi budu o dost hodnější, ale taky je dost možný, že budu mít konečně hromadu důkazů proč jsou lidi hloupí, takže tak...
Každopádně se máte na co těšit :)
Na koho to vlastně mluvím?
Další věc je, že starší věci nejsou zformátovaný a vypadají strašně. Pokud budu mít čas, tak se pokusím s tím něco udělat. Stejně jako je v plánu všechny starý články přeložit, i když je mi jasný, že obojí je úplně zbytečný.

Tady si zkuste představit moooooc dlouhej a moooooc sentimentální text o tom, jak vás mám ve skutečnosti všechny (!) rád, že se mi nechce odjíždět a jak mi budete všichni strašně chybět. Taky si zkuste představit, že píšu o tom, jak se strašně bojím, protože nevím, jak se domluvím a co tam vlastně budu dělat.
Máte? Výborně.

A teď si zkuste představit odstavec o tom, jak se strašně těším, že vás všechny (!) dlooouho neuvidím a jak se strašně těším, že budu v zemi o které nevím nic (fakt, máma ví víc ;), ve které nemám nic zařízenýho (ok, mám ubytování na pár dní, ale jinak je to všechno) a ve které se dost možná ani nedomluvím. Vidíte? Teda nevidíte, ale já se při psaní opravdu usmívám a to už něco znamená :)
Jsem v prdeli a budu v ještě větší a hrozně se těším, až nebudu vědět co dělat a budu úplně ztracenej. Konečně nějaká zábava :)

EDIT: Už vím, co budu dělat. Přesněji řečeno, vím kde budu na silvestra. Budu na úžasným festivalu s názvem Rhytm and vines. Má nepřehledný stránky, drahý lístky a jsou to DJové, takže je to napiču, ale stejně tam musím jet.
Je to hezké mít aspoň nějaký plány, i když teď mi ještě došlo, že musím zůstat v Aucklandu minimálně do 18 září a vidět Enter Shikari, takže už se to hezky zaplňuje :-D

Ale ať vám dám aspoň nějakou naději v to, že nejsem úplně bezcitnej, tak mě upřímně dojal mladej, když se dozvěděl, že se asi neuvidíme předtím než odjedu. Sice to byl vip, ale stejně to bylo hezký :)
Ne, neřeknu vám, co mi napsal. To jsou osobní konverzace :-P

Líbí se mí, jak je vyřešenej světovej čas. My jsme UTC (GMT)+1 a Zéland je UTC+12. Krásnej jedenáct hodin, pohůdka. Jenže my máme leto, takže i letní čas, to znamená, že jsme ve skutečnosti UTC+2. 10 hodin, pořád pohůdka. Bohužel za chvílí léto končí a začne zima, takže se vrátíme k originálnímu UTC+1, zase 11 hodin, S tím, že nám končí léto a začíná zima souvisí to, že přesně opačně je to na Zélandu, takže oni se velmi brzo přesunou na UTC+13 a máme tu krásných a jednoduchých 12 hodin časového posunu.
No není to hezky vyřešený? :)

Další část se mi vůbec nelíbí, protože teď mám až moc dobrou náladu. Stejně to tady nechám, ale ignorujte ho, protože svět je krásnej :)

Dneska jsem byl nakupovat a mám perfektní historku, která dokazuje jací jsou lidi idioti. Je to hloupost, ale přesně takovýhle drobnosti jsou nejhorší.
Stojím u pultu s uzeninama, salátama atp. a přede mnou je nějaká mladá ženská, která si objednává hrozně moc věcí. Jedinej problém je ten, že prodavačka (má tohle povolání přesnej název?) je hluchá a při každé obejdnávce se zeptá ještě jendou. Ok, někteří lidi jsou hluší a já patřím mezi ně, ale zrovna u prodavačky je to fakt otravný. Ženská odchází a přede mnou stojí malej kluk (asi 8 let, jak jsem se dozvěděl později). Prodavačka se ho zeptá, co chce a on ne úplně zřetelně a navíc s divnou výslovností řekne: "400 deka krabího salátu." Je evidentní, že to asi není čech a navíc je pravda, že se mu dalo rozumět špatně, takže se samozřejmě zeptá ještě jednou co chce. On to zopakuje a pak je jasný, že je to slovák. Ženská konečně pochopí, ale pak se zarazí a řekne: "400 deka? Nemyslíš 40 deka?" Kluk neví, je zmatenej a tak znovu zopakuje 400 deka. Ona se ho znovu zeptá a pořád opakuje: "400 deka? Opravdu? Nechceš 40?"
Tohle se opakuje aspoň dvakrát a kluk je čím dál tím víc zmatenější. Mezitím přijde týpek, kolem 50. Poslouchá konverzaci a pak se zeptá toho kluka: "Kolik toho chceš? Plnou hrst?" Kluk je pořád trochu mimo, ale asi už by se chytnul, ale pak přišel jeho kamarád, kterej to vyřešil a domluvil, že chce 40 deka.
Dostali asi 45...
Původně jsem to chtěl napsat jinak, ale dám vám teď šanci se zamyslet, co bylo špatně. Víte? Doufám, že jo...

Špatně je to, že ta prodavačka je kretén. Ona tam stojí a je jí naprosto jasný, co ten kluk chce. Nejenom proto, že se evidentně sekl, ale taky proto, že 400 deka je prostě moc. Jenže ona tam stojí, má v ruce krabičku do které se vleze tak půl kila a pořád se ho ptá: "Nemyslel si 40?"
Nemůže se prostě zeptat: "plnou krabičku?"
Nemůže prostě začít nabírat, když je úplně jasný, že chce 400 gramů tedy 40 deka.
Ne, nemůže. Ona tam stojí, zdržuje všechny okolo a snaží se dělat blbce z malýho kluka za podpory ostatních lidí, kterým nedochází, že ten kretén je ona.
Uznávám, já jsem taky trochu svině, protože jsem jí prostě mohl říct, ať mu nabere 400 gramů, vždyť je jasný, že chce tolik. Neudělal jsem to. Proč? Protože pak bych neměl další důkaz, že lidi neumí přemýšlet. A nejenom, že neumí přemýšlet, ale navíc ještě řeší úplný kokotiny a neuvěřitelný zbytečnosti.

A možná ještě víc to posral ten týpek, co se snažil pomoct. Ženská nabírá salát, on stojí a ptá se kluka: "Do které třídy chodíš?" Kluk odpoví, že do třetí a protože dneska jsou hluší všichni, tak je nucen to tomu borcovi říct ještě jednou. Do teď je to všechno v pohodě, ale pak se ten týpek začne dělat srandu: "Ty jseš ve třetí a nevíš, kolik je 40 deka?" Úplně bezdůvodně a jenom proto, že je kretén si začíná dělat srandu z  kluka za to, že je ve třetí třídě a neví kolik je 40 deka. WTF?

Fíha, to je delší než jsem čekal a je to úplná blbost, ale vážně: proč a jak je možný, že lidi prostě neumí trochu myslet? Nejvíc, ze všeho na světě si přeju dostat se do hlavy "obyčejným" lidem a zjistit, nad čím (pokud vůbec) přemýšlí.

A už je docela dost pozdě. Ve skutečnosti je 1:20 am, ale na blogu se objeví jinej čas, protože samozřejmě používám Novozélandskej, žeano :)

EDIT č.2: Doufám, že je vám jasný, že radost z toho, že vás neuvidím a zároveň  moje láska k vám se vzájemně nevylučují ;)

Dobrou noc/ráno :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for any comments :)