Tuesday, August 4, 2009

Jaká náhoda. 13.

A budu psát částečně o štěstí a částečně samozřejmě o vás, žeano ;) Zákona schválnosti je hovadina. Sice mi nevěříte, ale co už. Zákon schválnosti je hovadina, protože lidi si v určitých případech neuvědomí, že se stala dobrá věc, ale když se něco posere, tak si toho všimnou. Je tu jakýsi názor, že to co je dobrý je bráno jako normální. Když spěchám a stihnu autobus, kolikrát si řeknu, že jsem měl štěstí? Asi skoro vůbec. Ale když mi autobus ujede, co udělám? Svedu to na zákon schválnosti. Když spěchám na ten autobus jsou dvě možnosti, co se stane. Tedy je jich víc, ale to ted nemusíme řešit, nic se nezmění. Situace je tedy následující: spěchám a pokud nestihnu tenhle spoj, další už mi nepomůže a já prošvihnu něco důlěžitýho. Spěchám na autobus a stihnu ho. Bylo to štěstí? Ne. To je přece normální. Spěchám a nestihnu ho. Zákon schválnosti! Když mi spadne chleba na zem, tak prý vždycky spadne nemazanou stranou. Vždy samozřejmě ne a ona to nejspíš ani není většina, ale berme, že to většina je. Proč by to měla být schválnost? Jistě ve většině případů mi chleba spadne namazanou stranou, ale ty případy kdy spadne nenamaznou se neřeší a hlavně! Ty případy, kdy nespadne vůbec se taky neřeší. Já mám "štěstí", že mi v 95% (zdroj: vycucáno z prstu, ne doslova) případů ten chleba nespadne, ale kdo tohle kdy řeší? Štěstí: chleba nespadne, drtivá většina příapdů Štěstí v něštěstí: Spadne nenamaznou stranou, zhruba polovina spadnutí, ale klidně uznám, že je jich mín. Neštěstí: spadne namazanou stranou, řekněme, že většina příapadů. Kde je ten zákon schválnosti? Když jsme byli na Mighty Sounds, tak tuším Daník nadával, že je to zákon schválnosti, že pršelo i na Votvíráku a na MS. Really? Ano, je pravda, že počasí bylo dost strašný, ale vzal dva "reprezentativní" vzorky, ale co zbytek? Byl jsem na MoRu, kde sice tršoku pršelo, ale všechno v pohodě, bylo to 5 dní a počasí bylo v velmi dobrý. MS a Votvírák, pršelo nebo velmi silně svítilo slunko, 6 dní (?). Vychází to divně, co? Jenže jsem byl ještě na Clawfinger v Olomouci, jeden den a počasí dobrý. Majáles a Čarodějáles. Sice si nejsem jistej, ale počasí bylo taky v pohodě, ne? Takže tu máme 8 dní hezky a 6 dní hnusně a to řeším jenom festáky na další počasí na podobných akcích si za poslední dobu taky nemůžu stěžovat. Jistě, 6 vs 8 není úplně lichotivý a vzhledem k tomu, jak často prší ostatní dny, tak jsem na tom za festáky (jenom za ně!) asi spíš špatně, ale zákon schválnosti? 6 vs 8? A mohl bych pokračovat, protože takhle to funguje skoro u všeho. Lidi prostě nedocenují, co se děje. Co se jim stane dobrýho berou jako normální, tak to přece má být, ne? A jako bonus to ještě zapomenou, prostě si to neuvědomí, ale kdo si pamatuje ty dobrý věci? Kolikrát jste slyšeli lidi vykládat o špatným dnu? Budík mi nezazvonil, pak mi ujel autobus a ještě na mě řval šéf/učitel. Párkrát už jsem to slyšel a to s lidma nebavím. D Ale kolikrát jste slyšeli někoho říct: dneska je dobrej den, budík zazvonil, autobuse jsem stihl a šéf mě nechal na pokoji. Kolikrát? Ani jednou, protože tohle je přece normální, ale není tohle ve skutečnosti to dobrý? Proč řešíme, co se posralo?

5 comments:

  1. Meles sracky, pokud hodlas pouzivat me jako priklad tak celkove, takze pro me byli jediny 2 festaky letos MS/Votvirak a na obou prsel... pokud beres i carodejky a a majales tak prselo na carodejkach... pokud i beerfest tak je to 3 v 3 for me... vezmes v uvahu ostatni dny, kdy vetsi cast casu neprsi + to ze je leto, a to prumerne prsiva jeste min, a mam pravdu a byla to smula takze suck off

    ReplyDelete
  2. zákon schválnosti existuje,nebo možná spíš ne,ale baví mě si na něj hrát,když se stane něco blbýho,baví mě se smát,že je to zákon schválnosti a následně se o to s tebou hádat...a taky to říkám proto,že prostě zrovna v tu chvíli mi připadá,že je to všechno schválně,ale sakra,není to dovysvětlený,jak to myslím,ale nechce se mi rozvádět moji dementní myšlenku o schvlnosti či neschválnosti,bylo by to nadlouho.A to druhý,o čem jsi mluvil-že lidi nedoceňujou dobrý věci,co se dějou,v tom s tebou naprosto souhlasím,protože přesně tuhle myšlenku všem vykládám už dost dlouho:-)

    ReplyDelete
  3. za to , že chleba padá namazanou stranou dolů může kroutící moment gravitační síly

    ReplyDelete
  4. Ted tam vůbec neplet počasí celkově, to je zas něco jinýho. Co se týče festáků, tak máš 3 v 3. Je to docela smůla, to beru, ale není to zákon schválnosti a to je rozdíl. Když by to byl zákon schválnosti, tak doslova by to mělo být 6 v 0 pro déšt. Nikdo ho nebere doslova, takže 5 v 1, 4 v 2 je schválnost, ale 3 v 3 je smůla. Prostě si blbě trefil festáky, ale posralo se to jak nejvíc se dalo? Nebo aspon z většiny. Oproti počasí v \"normálních\" dnech máš asi blbej průměr, ale mohlo to být s počasím i o dost horší (stejně jako o dost lepší)
    Co se týče počasí, tak možná je o prázdninách hnusněji, než minulý roky. Sám nevím, neřeším to, ale prší pořád? Prší z většiny? Možná se zvětšil průměr, ale pořád převládá slunce než déšt. Kde je ta schválnost? Dokonce, kde je ta smůla? Když bude přístí rok poměr deštivých a slunečných dnů 1:1 (a že ono to přijde! ;), tak budeš ještě rád za tohle počasí.
    Navíc počasí není úplně dobrej příklad, to sem nevybral štastně, ale schválně si zkus sledovat ty ostatní věci. Asi to neuděláš, ale mě osobně nepadá chleba namazanou stranou ze 100 % a pochybuju, že to bude víc než 60. Atdp.

    A? Je sice hezký, že jsi nám to řekl, ale nechápu pointu. Doted jsem o tom neslyšel, ale možná ten pojem existuje, otázka ale zůstává: a?

    ReplyDelete
  5. ale jo,ten gravitační zákon už sem taky slyšela,ale nejde jenom o chleba...pravdou je,že ve většině případů vám chleba vůbec nespadne,a to je štěstí.A tak by si toho lidi měli víc cenit.

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)