Sunday, December 23, 2012

RHythm and Vines


A další drobnosti, který jsem vůbec nechtěl napsat.

ČESKY:

Je trochu divný překládat týden starej článek a vědět, že některý informace už jsou zaostalý a nepravdivý.
Podařilo se mi nakoupit dárky. Yay! :)
Počasí v Rotorua je příšerný. Měl jsem zůstat v Napier :-D
Jasný, to jsem chtěl napsat.
Najděte si mapu Zélandu a pak si najděte Napier, kde jsem byl před pár dnama. Teď jsem v Rotorua a v sobotu/neděli se přesunu do Acuklandu.
Zatím ještě v pohodě, ale po Aucklandu se přesouvám do Gisborne. Z Gisborne se vracím zpět ne Example na Waihi Beach. Z Waihi Beach jedu do Aucklandu a z Aucklandu letím do Queenstownu.
Funny, eh?
Doufám, že jste si našli všechny ty místa, protože je to vtipná cesta.

Díval jsem se na blog s procházel jsem všechny ty možnosti a našel jsem jednu zajímavou statistiku o zobrazení blog podle země:

Česká republika
32
Nový Zéland
9
Spojené státy
3
Austrálie
1
Německo
1
Irsko
1
Nejsem si úplně jistej, jak se tam dostalo irsko, ale nevadí. Ale jinak to jakž takž dává smysl a je to zajímavý vidět.
Vtipný je, že jsem se teď (maximálně pět minut později) podíval znovu a teď mi to ukázalo:

Česká republika
20
Nový Zéland
4
Austrálie
1
Jižní Korea
1

Nějaký lidi z Koreje jsem potkal (i když jméno znám jenom u jednoho), ale že by četli můj blog o tom pochybuju, takže to asi úplně něfunguje...

Stopování je ještě jednodušší než dřív. Z napier mě kamarád vyhodil kousek za městem na skvělým místě a i bez cedule mě vzala Australanka, která jela vyzvednout syny v Aucklandu a to asi během patnácti minut čekání.
Vtipný je, že na zélandu si nemusíte dům koupit nebo postavit, ale můžete si ho nechat dovézt. Nejdřív se objevily auta s cedulema typu: velký náklad a tak podobně a po chvíli se objevil nákladák s domem na korbě :-D
A o několik minut později se objevily auta s varováním znovu a tentokrát si někdo nechal dovézt bazén :)
Nedokážu si představit, že by si někdo v česku nechal přivézt dům.

Australanka mě vyhodila kousek za Taupo, kde jsem na chvíli zastavily aby mi ukázala kameny, který plavou na vodě (John Cleese měl pravdu! :-D) a potom jsem během pár minut nasedl do auta staršího Maori týpka. Ten mě dovezl až do Rotorua, kde jsem strávil posledních pár dní se Cynthií.
Kamarádkou z Kolombie. Většinu času jsem strávily jenom povídáním, ale zkusily jsem například hot pools, což bylo awesome.
Horká voda z termálních pramenů se mísí se studenou řekou, takže uprostřed je to úžasný. A stačí se posunout pár metrů jedním směrem a je vám strašný vedro, zatímco druhým směrem dostane vlažnou vodu :)
Další věc, ktetou jsem zkusil bylo dobrovolničení (strašný slovo) v SPCA, což je organizace, která se stará o zvířata. Sice jsem jenom uklízel a dával jídlo pro kočky, ale stejně to bylo super.
Asi začínám mít rád kočky. Zvlášť tu jednu, která si mě evidentně taky oblíbila :) Škoda, že si ji nemůžu vzít domů...
A mám škrábance na obou rukách.
Celkově to bylo v Rotorua super. Hraní Westnoth a další strašně složité hry do 5 ráno a mrznout (ne úplně. Přece jenom je léto :) při tom venku, protože to byl blbej dům a všechno je tam slyšet. Přilíš složitý diskuze na naši znalost angličtiny a hádky úplně o ničem :-D
Skoro jako mít přítelkyni. I když jenom na pět dní :)

Dneska jsem odjel z Rotorua a znovu jsem začal stopovat kousek za městěm na skvělým místě. Tak dobrým, že jakmile jsem zvedl ceduli Auckland první auto mi zastavilo :)
Matka se synem jedoucí na nákupy do Hamiltonu mě vyhodily v Tirau, kde jsem si ve strašné "restauraci" objednal lahodné palačinky (spíš lívance) s borůvkama a capuccino (jenom kvůli té pěně :) a když jsem nedojedl, tak jsem vyrazil na cestu.
Evidentně mají lidi lepší náladu a znovu během chvíle mě nabral starší týpek.
Vyhodil mě na kruhovým objezdu uprostřed ničeho a po chvíli čekání mě nabral mladej borec se starým a neuvěřitelně hlučným autem, takže jsem nerozuměl půlce toho, co řekl.
Vystoupil jsem kousek od centra. Za dvacet minut jsem se dostal k Jonovi a nejzajímavější je, že mi to připadalo trochu jako vracet se domů :)

Začínám mít trochu Vánoční náladu a to jenom proto, že mi Saskia řekla, ať pustím nějaký český koledy :-D

Nevím proč, ale strašně se mi líbí zdvojený názvy měst. Kerikeri, Matamata (Hobitín/Kraj :). Jenom jednou to vůbec nezní dobře, ale když je to dvakrát tak to zní strašně hezky :)

Bylo by krásný zjistit jaký to je dostat dortem po ksichtu. Tím se vám nenápadně snažím naznačitm že by to někdo měl udělat ;)
Ono to prostě vypadá strašně dobře, i když je to trochu plýtvání...

Velmi chytrá věc na Novozélandskejch silnicích je předjížděcí pruh. Každejch několik kilometrů se z jednoho pruhu v jednom směru stanou dva a všichni tak můžou předjet pomalý auta.
A zajímavá věc je, že i když mají asi tak o milion kilometrů víc silnic, tak skoro všechny jsou upravený a pohodlný.

Musím vyházet půlku věcí ze svýho batohu, protože začíná být nepřijemně težkej.

Některý stany tu (jak se zdá) stojí 16 dolarů (asi 250kč :), což je epic. Sice pravděpodobně umrznu ve třiceti stupních (netuším, jak přesně by to mělo fungovat) nebo mi do něj bude zatýkat pokud bude pršet, ale nevadí. Je to stan za 16 dolarů! Yay! :-D
Teď ještě najít levnou letenku du Queenstown. Nějak zařídit aby mi karta na placení na internetu došla během 3 dní z nichž všechny jsou svátky a bude to úplně ideální :)

Evidentně jsou lístky ne Example vyprodaný, takže místo $75 budu muset zaplatit $115 za VIP lístek. yay...
Vždycky jsem si chtěl koupit vip lístek a zjistit jaký to je.

Chtěl jsem napsat strašně moc věcí, ale protože jsem si je nezapsal, tak jsem strašně moc zapomněl.

Nejtěžší otázka mýho života: Přijmout nabídku na couch v době Rhythm and Vines nebo si koupit stan a zůstat v místě festivalu. Obojí má svoje klady a zápory a já se nemůžu rozhodnout.
Nějaký rady, nápady, další zápory/klady, který mě ještě nenapadly?

Nesnáším, když se lidi zeptají na cenu něčeho, co jsem si koupil, protože vidí jenom tu cenu, ale nevidí moji radost z té koupě. Třeba lístek na RaV. Všichni se vždycky zhrozí a prohlásí: „Tolik? To je strašně drahý.“
A v česku to ještě dávalo smysl, protože všichni moji kamarádi jsou většinou stejně chudí jako já, ale tady je to něco jinýho. Já jsem pracoval tři měsíce a snažil se něco málo ušetřit. Každopádně jsem si zvykl na ceny na Zélandu, zatímco ti co cestují a mají jenom úspory jsou pořád zvyklí šetřit a přemýšlet ve vlastní měně.
Navíc, jak si chcete užívat, když nemůžete utratit peníze? Peníze jsou na utrácení a když nemám peníze, tak prostě začnu pracovat. Šetření nepomáhá, práce je to co lidi potřebují.
Prosím, všimněte si, že jsem strašně milej a vůbec nenadávám, i když mě to strašně štve a je to jedna z mnoha dalších idiocií :)
A jenom aby se zhrozily všichni v česku, tak napíšu kolik mě stál lístek na Rhythm and Vines. Za tři dny v době Novýho roku za kapely a DJ jako Chase and Status, Netsky, Knife Party, Camo and Krooked, Benga a strašně moc dalších hlavně kiwi kapel jsem zaplatil 405 dolarů, což je skoro 6500 kč.
EPIC! :-D
Doufám, že si právě říkáte, že je to strašně drahý, že vy byste za to tolik nikdy nedali, že jsme idiot a že plýtvám svoje peníze.
Pokud aspoň jednu z těch věcí, tak jsem vyhrál! :)

Ok, asi toho napíšu ještě víc později, ale teď to prostě postnu.
A vůbec štastný a veselý Vánoce :)

ENGLISH:


It's strange and silly to translate old article when I know the informations are old and not completely true.
I bought presents for Christmas. Yay!
The weather in Rotorua is terrible. I knew I should have stayed in Napier.
Ok, take a look at the map of NZ. Then find Napier where I was few days ago. Then find Rotorua, where I'm now (old and untrue but whatever) and then I'm moving to Auckland.
So far so good but here comes the fun part. After Auckland I'm going to Gisborne. From Gisborne I'm going to Waihi beach to Example concert and from there back to Auckland (are you still looking in the map?) and from Auckland I'm flying to Queenstown.
Funny, eh?

I was looking how many people and from where read my blog and I found this:

Česká republika
32
Nový Zéland
9
Spojené státy
3
Austrálie
1
Německo
1
Irsko
1
It's czech, NZ, US, Australia, Germany and Ireland.
No idea about the Ireland but otherwise is make a bit of sense.
Funny thing is that I looked there again (five minutes later tops) and I found this:


Česká republika
20
Nový Zéland
4
Austrálie
1
Jižní Korea
1
Czech, NZ, Australia and Kore. I met some pople from Korea buy I had no idea they read my blog and I have no idea why did it change so quickly.

Hitchhiking is easier than it was. Friend dropped me of in a great road behind Napier and after few minutes without sign an Australian lady offered me a ride. She was going to pick up her sons in Auckland.
Funny thing that happend on the road was a huge track with really weird cargo. In NZ you don't have to build or buy a house. You can have it moved to you. First there were cars with warning signs and then a truck with a small house in the back :)
And a few minutes later the same cars with warning appeared and a second truck was following. This time with a swimming pool :-D

Australian lady dropped me in an intresection a bit behind Taupo after we stopped for a while by the lake so she could show a rocks that flow on water (John Cleese was right! :). Then I got in a car with an older Maori guy. He took me all the way to Rotorua and I spent the last few days with Cynthia.
Friend from Colombia who cooked for me a great meals and who didn't get (well, maybe a bit) annoyed when I was in a bad mood.
We were mostl y just talking buit we also went to hot pools. Hot geotermal water is mixed with a cold river and in the middle you get unbelievably comfortable temperature. And if you move just a little bit the temperature is either super hot or cold.
We also went to a museum and to the SPCA which is organisation that is taking care of animals and even though I was jut cleaning and giving food to cats it was cool :)
I think I'm starting to like cats and especially the one that was full of energy and obviously liked me too. Too bad I can't take her with me...
I have scratches on both of my hand.
Anyway the (almost) a week was awesome. Playing Wesnoth and another very complicated game untill 5 am while freezing (well... It's summer but you get the point) outside because kiwi houses are terribly built. Talking about stuff we can't explain because none of us can speak english that good and fights about nothing.
It was like a having a super gorgeous (don't take it too seriously ;) girlfriend for a few days.
Thanks for everything :)

I left Rotorua and again I started a bit far from town but obviously on a great place because as soon as I lift up my Auckland sign car stopped me. Really, first car that saw the sign stopped for me :)
Mother and son that were going shopping to Hamilton took me to Tirau, where I had delicious pancakes in a horrible looking „restaurant“ and a cappucino (just because of the foam :)
After I didn't finish my breakfast I started hithiking again and an old guy took me to a roundabout in a middle of nowhere where i got a lift from a young kiwi guy with an old and terrible car so I couldn'T understand the half of what he said. But we managed :)
And then I moved to Jon's house again :)
It was almost like coming back home.

I'm starting to have christmas feeling and it's just because Saskia told me to put on some czech caroles.

I don't know why but I love double names of places. Kerikeri, Matamata (Hobitton), Katikati. Just once it doesn't sound good but if you repeat it it sounds nice.

It would be awesome to find out how does it feel to be hit with a cake in the face.
I'm trying to tell you, you should try it ;)
It's a waste but it looks great.

Clever thing on a NZ roads is a passing line. After every few kilometres there's an extra line so that everyone can pass the slow cars.
A interesting thing is that even though they have milions kilometres of road they're still very nice,
Well, comparing to czech. The germans (always the bloody germans) are complaining about how bad they are.

I have to throw out a lot of things from my bag because it's getting way to heavy.

It appears that some tents in here cost 16 dollars which is cool. I'll probably freeze in 30 degrees or I'll get super wet if it starts raining but nevermind. It's a tent for 16 dollars. Yay.
I just need to find a cheap ticket to queenstown and get a credit (kind of) card in three days during public holidays and it's all good :)

Tickets to Example are sold out so instead of $75 I'll have to pay $115 for VIP ticket. Yay...
I always wanted to find out how different it is to have the vip one.

I wanted to write a lot of things but because I didn't write them I forgot most of them.

The most difficult question of my life. Accept an offer for a couch during Rhythm and Vines or buy a tent and stay in a campground.

I hate when people ask about the price of something I bought, because they only see the price but not my feeling of the thing. Like my RnV ticket. Everyone always says: „So much? That's so expensive!“
In czech it made sense because all my friends were usually as poor as me but in here it's different. I worked three months and tried to save a bit. Anyway I got use to prices in NZ while the people who only travel with the savings are used to thing in their own currency and save all the time.
Plus, how do you want to enjoy things when you don't spend money? Money are for spending and when I don't have them I start working. Saving doesn't help it's work that will get you money.
Please notice that I'm very nice and calm even though I really hate this :)
And just so everyone in czech can say „that's horrible“ I'll write how much I paid for my ticket to Rhythm and Vines. For three days (including campground) and for bands and Djs like Chase and Status, Netsky, Camo and Krooked, Knife Party I paid 405 dollars. Almost 6500 czech crowns.
EPIC! :-D
I hope you're dusgusted by me and how I'm wasting my money :-D

That's it for now. I'm really sorry it took me so long and sorry again that the translation probably comes at the same time as the next article.
Merry Christmas and happy new year.
Well...
Close enough :-D

No comments:

Post a Comment

Thank you for any comments :)