Tuesday, February 23, 2010

Výtvarka

Oni mě nechápou :-( Nevadí, vysvětlíme. Jak už jsem říkal živě, tak v přítomnosti je započítaná veškerá minulost, takže jakejkoliv zásah z budoucnosti je v tom taky. Příklad s evolucí: Ted se tvrdí, že nějak vznikly první živý jendobuněčný organismy/organismus, který se rozmnožovali dál a upravovali se, až sme dospěli sem. Když budu mít stroj času a půjdu do minulosti zničit tu první bunku (pro zjednoduššení, řekněme, že je jedna) a podaří se mi to, tak se nic nezmění. Já zničil první bunku, vrátím se do budoucnosti a wut? Všechno je stejně. Přemýšlím, co se stalo a napadne mě, že ta buka přežila, jdu tam a zjistím, že přežila, dorazím ji a ujistím se. Ale v budoucnosti je všechno zase stejný. Přemýšlím znovu a ha! Evoluce nevznikla z téhle bunky, ale z jiné. Není tam žádnej "vyšší zákon/princip", kterej to zařídí, ale já sem se spletl. Tak teda jdu a zabiju tu, která to je. Zase zpět a zase vše při starým. Třeba je ještě jiná! Vrátím se, ale žádná jiná není. Evoluce není! Přemýšlím a pak mě napadne teorie o životě, kterej sem přiletěl z jinýho místa vesmíru a začal evoluci. Atd. Prostě nikdy se mi nepodaří najít tu jednu bunku, která to způsobila, ale zničení všech ostatních už je započítaný v přítomnosti. Příklad s dítětem: Muž má dítě, řekněme, že mě. Karmen (děvko!) mě chce zabít. Letí do minulosti, najde mýho otce a zabije ho, ale v budoucnosti zjistí, že pořád žiju. Vrátí se znovu a najde dalšího potenciálního otce. Zabije ho, ale zase nic nezmění. Zničí tedy všechny muže, ale já pořád žiju :-O Pak zničí všechny umělý spermie! Zase nic, přemýšlí a pak se dozví, že jsem potomek mimozemštana. Zabije jeho, ale zase nic. Já jsem totiž nikdy nebyl potomek svýho otce, kterej je zapsanej v rodným listě, ani potomek někoho cizího a jsem tzv. "ze zkumavky", ani nejsem ditě mimozemštanů. Já jsem celou tu dobu byl potomek někoho/něčeho úplně jinýho, je jedno čeho, ale to se karmen nikdy nedozví Kapišto? :-D A proto nemůžeš změnit přítomnost!

9 comments:

  1. Takže ty tvrdíš, že nemůžu zabít počáteční buňku, protože pokud bych ji zabil, byla by zabitá hned a nikdy by nedošlo k přítomnosti, ve které se můžu vracet ji zabít. Jenomže pokud bych ji zabil hned, tak se nikdy nenarodím a nemůžu ji zabít :)

    Ale abys pochopil, že tam je paradox, dám mnohem jednodušší příklad. Vlezu do stroje času, vrátím se o 5 min zpátky a zabiju sám sebe předtím, než vlezu do stroje času. Hm ? :)

    ReplyDelete
  2. První část ne! Bud špatně chápu já nebp ty, ale k té první bunce se nikdy nedostaneš. Máš teorii, tu vyvrátíš a najdeš jinou, tu taky vyvrátíš a k té pravé se nedostaneš. Takže když ji zabiješ, tak se nic nestane, v přítomnosti se nic nezmění. Ve většině věcech to bude ta nejjednodušší věc, ale když se pokusíš to změnit, tak zjistíš, že je to složitější nebo nečekanější, viz mimozemštani vs. můj otec je můj otec. Jedno čekáš, ale když se to pokusíš vyvrátit, tak to nejde, páč realita je jiná.

    Tam paradox není, přesněji být nemusí. Většina lidí řekne, že je to paradox, ale zase platí to co předtím. Minulost se nedá měnit, ta se stala a počítají se do ní všechny zásahy z budoucnosti. Takže ty žiješ a někdo tě zabije, pak se něco stane a \"ty\" se dostaneš do doby o pět minut později, kdy budeš moct cestovat v čase, aby si se zabil. Co se stane je otázka. Těsně po tvé smrti můžeš být nahrazen robotem, kterej tě pak zabije, ale ty o tom nevíš, ty seš mrtvej. Nebo je to klon, kdo vraždí, ale pokud tě nekdo zabil v určitým čase, tak ty nemůžeš mít vliv na budoucnost (bez stroje času, ofc :) od toho času. Seš mrtvej a hotovo, ten co žije po tobě je tvoje dokonalá kopie (možná), ale ne ty. Ty sám sebe nemůžeš zabít v minulosti :-D

    ReplyDelete
  3. WTF :D Já tě vůbec nechápu :D Jak můžeš tak suverénně tvrdit, že nikdy netrefíš tu správnou buňku, protože je pravděpodobnější, že se do toho zapletou ufoni a že se to bude pořád komplikovat; že v sekundu, kdy umřeš se nahradíš klonem...jaks k tomuhle vůbec přišel ? Jako chápal bych, kdybys tvrdil, že minulost se nedá změnit, protože by veškeré zásahy do minulosti už byly obsaženy v minulosti, to je jasný. Ale to jak tvrdíš, že se to bude víc a víc komplikovat jenom proto, že to prostě nejde, je úplně divná kravina, kterou upřímně nevím jaks vymyslel nebo proč jí věříš :D

    ReplyDelete
  4. Špatně to chápeš. Já pořád tvrdím, že všechny zásahy už jsou v naší přítomnosti započtený, ale!

    Když vezmu svýho otce, tak je skoro na 100% jistý, že můj otec je ten, o kterým to všichni tvrdí a kterej je napsanej v papírech. Řekněme, že to všichni mají stejně jako já a že jsou si jistí svým otcem. Pak ty ale zabiješ mýho otce.
    Po sem to ber jako fakt. Pak podle tvé teorie já umřu a nějak se změní přítomnost (budoucnost).
    Podle mé teorie zabiješ špatnou osobu. Jde o to, že všichni se spletli a můj otec není ten koho si zabil. Nejde o žádný komplikace ani pravděpodobnost. Jde o to, že ty nemůžeš zabít mýho otce, protože já jsem naživu. Ne proto, že je tu nějakej vyšší zákon nebo síla, ale proto, že tvý pokusy i můj otec už jsou zahrnutý v tom, že já žiju a přítomnost vypadá tak jak vypadá. Tím pádem, když ty zabiješ člověka, o kterým si myslím, že je můj otec, tak musí nastat jinej případ. Je jedno jakej, mimozemštani, nevěra, zkumavka, ale prostě něco jinýho, než že ten mrtvej člověk je můj otec.

    Nejde o to, že ho netrefíš, protože ufoni jsou pravděpodobnější. Nejsou! Ale když se o to pokusíš, tak musí nastat jiný vysvětlení a jedno z nich jsou ufoni.
    ke klonu: Ty musíš být nahrazen, aby ses zabil a tím pádem jedna z možností je klon.

    ReplyDelete
  5. Já netvrdím, že přítomnost jde změnit, já jen nesouhlasím s tím, cos tvrdil ty :P Ty to bereš tak, že jelikož teď žiješ, tak není možný, aby někdo zabil tvého otce, tzn pokud někdo zabil toho, koho všichni za tvého otce považovali, tak to asi nebyl tvůj otec. S tímhle naprosto souhlasím. Jenomže tys to nenapsal takhle, ale \"Těsně po tvé smrti můžeš být nahrazen robotem, kterej tě pak zabije, ale ty o tom nevíš, ty seš mrtvej.\" Těsně po smrti nahrazen robotem ? To prostě je příliš zvrhlý scénář na to, abych to bral jako ten názor, o kterém tady teď mluvím já.

    Každopádně ty prostě ignoruješ ten paradox. Co kdyby doopravdy proběhla evoluce, lidi objevili stroj času a někdo se vrátil a zabil svého skutečného předka. Podle tebe to prostě nejde, protože to by bylo dávno zahrnuté v přítomnosti a pak bys ho nemohl zabít. Ale podle logiky na tomhle principu pak vůbec nijak nemůžeš ovlivnit strojem času minulost, protože když deš do stroje času, veškeré změny, které si provedl, už se projevily v přítomnosti než si do stroj času vlezl. A teď si vem dvě věci - 1) co když nevlezu do toho stroje a tudíž nikdo nezmění minulost vedoucí k současnosti a 2) co když se vrátím do minulosti a zničím vývoj stroje času. Potom podle tebe vlastně nikdy nemůže být současnost, ve které je stroj času, protože když byl vytvářen, tak jsi ho zničil, a tudíž nemohl být vytvořen, ale proč by nebyl vytvořen, když v realitě, kterou jsi stvořil zničením výzkumu, nikdo neměl ten stroj, kterým by mohl ten výzkum zničit...na to nejde prostě odpovědět, ale chci, abys uznal, že tam je paradox ! :D

    ReplyDelete
  6. 1ku ignoruj, to je blbost, v minulosti by se odrazilo to rozhodnutí, jestli tam vejít, ať se rozhodneš jakkoliv :)

    ReplyDelete
  7. To je to stejný. Místo robota si můžeš dosadit cokoliv jinýho, to je jenom možnost. Jde o to, že tam může být cokoliv. Je to nepravděpodobný a zvrhlý, uznávám, ale nemůžeš se zabít v minulosti, takže se něco musí stát a robot je prostě možnost. Kdybych napsal něco pravděpodobnějšího (ted nevím co :), tak bys to taky tak řešil? Asi ne, protože v podstatě souhlasíš, ale nezdá se ti robot. Beru, ale i to je možnost a když vyrušíš všechny ostatní, tak ti nakonec zbyde robot. Nebo když vyrušíš robota, tak zbydou ufoni.

    1) když tam nevlezeš a nikdo po tom ani předtím nebude cestovat, tak nikdo z budoucnosti do dění světa nezasahoval, takže svět prostě šel volnou cestou bez zásahů. To, jak svět vypadá je důsledek minulosti, ale jestli je upravená někým z budoucnosti nebo ne, je jedno...

    2) To už sme řešili a já myslel, že jsem to vysvětlil na příkladu tvé smrti před vstupem do stroje času. Asi sem to nenapsal přesně, takže to zkusím znovu.

    Vezmu to postupně. Svět pokračuje a najednou někdo vyvine stroj času. Ty se po nějaké době rozhodneš ho zničit, takže cestuješ v čase a zničíš ho. To je pořád fakt. Pak se vrátíš a zjištuješ, že se nic nezměnilo, protože to prostě nejde. Pokud to nebudu dál rozebírat a vezmu tohle, tak podle mě si z minulosti vyrušil tu \"nejjednodušší\" a nejpravděpodobnější možnost, ale protože se nic nezměnilo, tak musí být nějaká jiná cesta, jak se dostat k přítomnosti. Je spousta možností, někdo vymyslel další stroj času, můžeš klidně i říct, že nám ten \"tvůj\", kterým cestuješ, donesli ufoni. To je fuk, ale něco z toho platí a když zničíš ufony, tak si vyřadil další možnost, ale nikdy se ti nepodařří vyrušit všechny, takže je nějaká možnost, jak se z minulosti vyvinulo to, že ty máš stroj času a můžeš cestovat zpět, abys ho zničil.

    Je to to stejný jako tvoje smrt a roboti, tam se nemůžeš zabít, protože v budoucnu žiješ. Možná, že v budoucnu nejseš, možná si se nezabil, ale něco musí být jinak, než sis myslel, protože pořád žiješ a můžeš cestovat v čase do doby pět minut před vstupem do stroje času.

    Už chápeš? :)

    ReplyDelete
  8. Ok, vysvětlím ti to ještě jinak. Pokud nejde zasahovat do časoprostoru, jakto, že Rusové a Aliance můžou porazit Američany ?

    ReplyDelete
  9. V realitě nemůžou. Ve hře, v knížce, ve filmech, v podstatě kdekoliv se bere jako fakt, že přítomnost můžeš změnit, když cestuješ v čase. Možná to tak je, já si jenom myslím, že ne a proto vyhrává ten první. U mě vždycky Aliance.

    Btw, Rusové a Amíci mají dost často různý prostředí (poslední mise minimálně), to znamená, že jsou (minimálně) dvě reality, který se nějak vytvořily, ale nezávisí to na tom, jestli cestovali v čase aneb všechno jde udělat i jinak a od toho jsou paralelní vesmíry. Tady máš důkaz :-D
    Ale jednu realitu nemůžeš změnit...

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)