Saturday, November 3, 2012

Article number 160 :)

http://soundcloud.com/netskymusic/netsky-come-alive
So much looking forward to hear live in less than two months :)


ENGLISH (čeština snad v pondělí :)


I should just stick with books and computer.
I'm not sure if Im jealous or jealous :-D Stupid english can't even make difference between two obviously different words.
Chtěl jsem říct, že si nejsem jistej, jestli jsem žárlivej (ne, nemám osobu a ani důvod proč žárlit) nebo jestli jsem závistivej (tady už by se něco našlo) a taky pochybuju, že se to někdy dozvím :-D
Z několika důvodů...
I just realised that english might be right and much better than czech because these words aren't different and I can't tell them apart because they can't be separated. Make sense, right?
Fuck this! I need to go to rhythm and vines! So what I won't have any money afterwards. Again... :-D
Hopefully the volunteering will work but who knows. It seems like it didn't but I bought my ticket. I paid for it and still don't have it so we'll see :-D
In czech I swear and curse a lot. In english not at all. Most of the times I'm ok with just „oh come on“ and when it's getting more serious I use „damn“ occasionally I say „fuck“ but that's rare. Definitely comparing to czech when I swear much much more.
I was riding a bike on a left side and the cool thing is that it's not very different. To be honest it's pretty much same.
The german couple stole my job!I was supposed to work a lot this week but because noone comes to the restaurant I usually go home early. That's fine but the next week I will work about 20 hours. That sucks comparing to the 40 hours last week and (as I hope) at least 30 this week.
I'm thinking of finding a new job. Fuck! Here comes the swearing.
I think
That's how I left it yesterday. Really great, of course I know what I think. Silly me!
My parents are crazy. First my dad is writing about not drinking with CAPITALS and then my mum is suggesting I had sex. What a crazy idea! :-D
Today three people came into restaurant and started talking with really strange accent. At first I thought it's french but after they left I realised it was russian accent. Sounded funny :)
Tomorrow I'm going to halloween party. Fortunately, costumes are not neccesary. I hate costumes!
I found a huge bug while I was showering. At first I tried to catch him into a towel and throwing him out but he fell into the water. I didn't like him but I still saved him, took him out and threw him out of the window. Problem was that then I couldn't see him and I was afraid he's till somewhere near. Not that I was actually scared of him but it wasn't very nice.
I love short stories from Phillip K. Dick. Finally stories with a really good plot in a last sentence. Just how I like it :)
I went to a halloween party. Got back at 4 am not so drunk so I didn't have a hangover. Yay!
I learned another two cool drinking games. Too complicated to explain but really cool.
I suck at karaoke :-D But it's fun
Today I slept about 5 hours, then worked about 6 hours. Then I was working like hell for two hours because about a hundred old people deciced to come to work at one time and they all wanted to eat and they all wanted to leave within few minutes to go to a show. Fuck that.
I had no idea what's going on and I made so many mistakes that I can't even count them. But noone cared because it was just extremely busy. Anyway I worked 9 hours in total today with no break :)
And when I got back to hostel, a german girl offered me a bottle of ice cream. Reason? She had too much. That's nice :)
Yesterday was really cool. I made a mistake and ordered one meal more. First cool thing: I didn't have to pay for it even though i would have if there was a different manager. Second awesome thing: I could eat the meal! Yay! And chicken diane is really good :) Third cool thing: The kitchen made two banana fritters too early so I could eat one of them. And banana fritter is delicious! :)
It's just sad I won't be working another 40 hours next week I really like the job.
When we were really busy today and the people in hury, they asked when will the food come. Nobody knew. Some of the people also ordered deserts after meal and because we were so busy we couldn't take care of that and we had no idea when to bring the desert so they had to wait a long time. And of course they were complaining. But one couple was really cool. We had a roast of the day with apple crumble as a today's special. The people paid for it but because they were in a hurry they couldn't eat the dessert. They just came at bar and said to me they have deserts but becuase they have to leave they won't wait for it. I asked if it's ok and they said: "yes it is. Just cancel the order we don't want to make more troubles."
Love it! Thanks! :)

I apologise to everyone who was speaking with me in english.
In czech I remember every conversation I have. Where, who was there, who said what. I only can't remember when but otherwise I remember everything! I mean it. I do.
But in here, probably because of the english, I don't remember a lot of the conversations I have and it sucks! And I'm sorry but I can't help. I hope it will get better though...

I moved again. This time to Criterion
I was coming back to the hostel and then an obivously gay guy stopped me and asked why I'm not in the cri (just a pub). I said I don't know and he said you're working at breakers, right? I said I do and then he said that I'm staying at Criterion (I was in the hostel for about 8 hours). I had no idea what's going on and then he asked if I'm straight, gay or bi. I said straight and he left. WTF?

I ate my last connection to czech. I ate my polomáčené (just a delicious cookies) I bought on Ruzyně airport.
My new hotel helps my paranoia. It's really big and it's really empty. When I first came guy gave me a paper where I should write my name. I did and he asked where I'm from. I said czech and he said: "Me too."
I said ok.
Awkward :-D
For a few seconds none of us said anything untill he started talking in czech which was terrible and after few sentences he asked if he can speak in english. I happily agreed. And I shouldn't have because he has the horrible czech accent. I might have it too because I asked a girl from england how my accent sounds and because she met some other czech people she said I sound like czech.
FUCK! :-D
We went to a pub quiz. Me, two girls from england and italy (she sounded like german, that was strange) and irish guy. And we sucked a lot. But even though we ended second from the end we got $10 to spend on the bar.
I hate irish people. They're quite nice but they seem to always hook up with some girl and either block my room so I can't enter or ask me before if I could give them a little time before coming back :-D
I was buying drinks and asked for three beers and a rum and coke. The guy was making it and while he was making the rum/coke he asked: „is it for female?“ Really? Female?
I had two the silliest dreams ever. Unfortunately I remember only one of them a little bit.
It's funny how much trouble I have with remembering the dreams after a while.

I just realised I definitely think differently. And the main reason is I don't think in language, I think in pictures, experiences but not in language.
What I'm trying to say is that when I have opinion of some person. I can't say that the person is honest, trustworthy, stupid, funny or whatever. I have the image of the person I have all the experience how the person acts what does he/she do but I don't actually say any word in my mind when I think of that person.
I don't know if anyone ever read it from me because I think everything I wrote about that (which is actually quite a lot) is not published, yet. But I wrote a lot about imperefction of languages and how hard it is to express anything in words and how easy it would be with telepathy and just sending whole thoughts.
It looks like it's the same when you speak in a different language. I'm the same person. There's no difference but obviously other people change and have different thoughts. I don't. The thoughts are the same because it's just images, past experiences and not words.

Cool thing is that this hostel is so epmty that I'm alone in a room for 8 people :)

I love that everytime you meet someone new the first question is: Where are you from? Then you talk a bit about the basics like what do you do, what did you study, why NZ, what are your plans etc. And after some time (sometimes even days or never) you realise that you don't know the name of the person :)
Finally I met a person who not only knows about Czech and Prague but also knows about Brno.
When I was at a b-day party there was a guy who was surprised and fascinated that Czechoslovakia doesn't exist anymore and we are separated. He knew that Hitler invaded Czechoslovakia and that's it.
I made up my mind (can I say that it doesn't sound right) about what I want to do. I will stay in NZ to make money then I'll go to Australia for a while just to travel. I fly back to europe and then working holiday visa again, this time to Canada. After that I'll go to Britain or I'll finaly start studying.
Maybe... I actually have no idea what I'm going to do but this plan sounds good.

And that's it for now. Have a good night or day :)


ČEŠTINA:


Měl bych se držet knih a počítače.
Asi jsem měl nějakou špatnou náladu, když jsem to psal...
Nejsem SI jistej, jestli jsem žárlivej (ne, nemám osobu a ani důvod proč žárlit) nebo jestli jsem závistivej (tady už by se něco našlo) a taky pochybuju, že se to někdy dozvím :-D
Z několika důvodů...
Ale tohle jste si stejně už přečetli předtím.
Tu část o tom, že angličtina má možná v tomhle pravdu překládat nebudu, protože to prostě nedává smysl.
Musím jet na rhythm and vines. Co už, že potom nebudu mít žádný peníze. Znovu... :-D
Část o tom, že bych byl dobrovolník stejně nevyšla, ale zato jsem si koupil lístek. Sice jsem ho nedostal a možná ani nedostanu, ale co už :-D
V češtině nadávám hodně. V angličtině skoro vůbec.
Omlouvám se, ale nebudu překládát úplně všechno, protože to stejně nemá smysl.
Navíc mě to nebaví :-D
Jel jsem na kole na levé straně a zajímavý je, že to bylo úplně stejný jako ježdění na pravé.
Pár z německa mi ukradl práci. Měl jsme pracovat 40 hodin tenhle týden, ale protože nemáme žádný zákazníky, tak odcházím dost brzo. Což je ještě v pohodě, ale to že příští týden budu pracovat jenom asi 20 hodin je docela na nic.
Tyhle informace jsou trochu starý, ale nevadí. Ono je to stejně fuk. Stejně to čtou v nalgičtině jenom rodiče (doufám! :), kteří stejně mají trochu aktuálnější info.
Nejenom, že přemýšlím o nové prácí, už jsem začal i hledat a nevypadá to úplně dobře.
Rodiče jsou šílení. Nejdřív mi otec píše, abych nepil se zapnutým capslockem. Jako kdybych někdy pil... A pak se máma ptá, jestli jsem měl sex. Šílenství! :-D
Tři lidi v restauraci, divnej přízvuk. Nejdřív jsem nevěděl, pak jsem zjistil, že je ruskej.
Líbí se vám tenhle druh překladu? Protože pro mě je to o dost jednodušší :-D
Zítra jdu na halloween party (víc než týden uběhl, ale nevadí :-D). Kostýmy opravdu nebyly nutný a celkově to bylo super. Navíc nesnáším kostýmy.
Našel jsem obrovskýho brouka ve sprše a když jsem se ho snažil chytit, tak spadl do vody. Protože jsem hodnej člověk, tak jsem ho zachránil a vyhodil ven. Problém byl, že jsem ho pak nemohl najít, takže jsem se pořád díval okolo a hledal ho. Ne, že bych se bál, ale příjemný to nebylo.
Miluju Phillipa K. Dicka, protože píše povídky, tak jak se má. S šokující pointou v poslední větě.
Ok, teď píšu o tom, že jsem byl na halloween party. To dává smysl, že? Vrátil jsem se ve čtyři, neměl jsem kocovinu, naučil jsem se další dvě skvělý hry.
Karaoke mi vůbec nejde, ale je to zábava.
Dnes jsem spal 5 hodin a pak pracoval 6 hodin. Další den jsem dvě hodiny jsem pracoval jak magor, protože asi tisíc starejch lidí se rozhodlo přijít ve stejnej čas a všichni museli odejít během pár minut na nějaký představení.
Neměl jsem tušení, co se děje a udělal jsem tolik chyb, že je ani nespočítám, ale zase jsem pracoval 9 hodin v kuse, což je docela fajn :)
A když jsem se vrátil, tak mi byla nabídnuta zmrzlina. Důvod? Přebytek zmrzliny :)
Včera (asi tak týden zpět) jsem udělal chybu při objednávce, takže jsme měli jedno jídlo navíc. První věc: Nemusel jsem to platit, ale kdyby tam byl jinej vedoucí, tak bych musel. Druhá věc: Mohl jsem to potom sníst. A chicken diane je výborný :) Třetí cool věc: Kuchyň udělala dva fritovaný banány dřív než bylo potřeba, takže jsem potom mohl jeden sníst. A fritovanej banán v skořicovým cukru se zmrzlinou je lahodnej. Poměrně úspěšnej den :)

V neděli, když přišla hromada lidí v jeden den jsem měli jako „specialitu“ roast of the day (jednoduchý jídlo, složitý na popis) a potom jako dezert apple crumble (velmi podobný jablečné buchtě a taky podobně lahodný :). Strašně moc lidí si to objednalo a nikdo neměl tušení, kdy začít připravovat který objednávky, takže si spousta lidí stěžovala, že ještě nedostala svůj dezert. Jeden pár, ale přišel k baru a řekli, že odchází a že mám zrušit jejich dezert. Zeptal jsem se, jestli je to v pohodě a oni odpověděli ,že jo. Že spěchají, ale že jim to nevadí a jenom chtěli říct, ať s nima nepočítáme a můžeme to bobjednávku zrušit.
Víc takových lidí! Dík :)

Tohle asi nemá smysl, ale pointa je, že v češtině vždycky (!) vím, kdo, kde, s kým a hlavně co řekl, ale v angličtině si spoustu konverzací nepamatuju a za to se omlouvám.

Znovu jsem se přestěhoval. Tentokrát do Criterion.
Vracím se v noci do hotelu do kterýho jsem přišel ten den a na ulici mě zastaví týpek, kterej je zcela očividně gay. Ptá se mě proč nejsem v cri, což je klub pod hotelem. Odpovím, že nevím a on se pak zeptá: ty pracuješ v Breakers, že? Odpovím, že jo s výrazem wtf a on pak prohlásí: a ted bydlíš v Criterion. Vůbec nechápu, co se děje a tak jenom odpovím, že jo a on se pak zeptá: Jseš hetero, homosexuál nebo bi? Odpovím, že jsem heterosexuál a on zklamaně odchází. Pak na něj ještě zkusím volat, jak to všechno ví a on jenom odpoví, že to prostě ví a že tu zná všechny.

Snědl jsem poslední spojení s českem. Polomáčené, který jsem si koupil na Ruzyni.
Novej hotel pomáhé mé paranoi. Je strašně velkej a zcela prázdnej. Když jsem přišel, tak mi týpek podal papír, kde jsem měl napsat jméno. To jsem udělal a on se pak zeptal odkud jsem.
Odpověděl jsem, že z česka a on odpověděl, že je z česka taky.
Pak jsme oba mlčeli :-D
Nakonec na mě začal mluvit česky, od čehož nakonec ustoupil a zeptal se, jestli může mluvit anglicky. S čímž jsem s radostí souhlasil.
Asi to nebyl dobrej nápad, protože i po několika letech na zélandu má ten strašnej českej přízvuk.
Kterej mám asi taky... Kurva!
Ptal jsem se slečny z anglie, která potkala i další čechy, jakej mám přízvuk a ona řekla, že českej.

Byli jsme na pubquizu. Dvě slečny, itáli a anglie, ir a já. A dopadli jsem dost špatně. Skončili jsem druzí od konce, ale dostali jsem 10 dolarů na útratu na baru, což není vůbec špatný.
Nesnáším iry. Vždycky si najdou nějakou ženskou a buď mi brání v tom abych se dostal do pokoje nebo mě předem požádáají, jestli bych se nemohl trochu zpozdit. Dvakrát od dvou různejch irů to už nemůže být náhoda.
Je zajímavý, jaký problémy mám s pamatováním si snů.

Další důkaz, že přemýšlím a můj mozek pracuje jinak než mozek ostatních. Protože pořád nejsem dostatečně dobrej v angličtině, ale stejně nemůžu přemýšlet v češtině, tak nepřemýšlím ve slovech, ale v obrázcích, zkušenostehc a tak podobně. Ne ve slovech.
Když mám názor na nějakou osobu, tak nedokážu říct, že ta osoba je vtipná, důvěřivá, hodná nebo cokoliv jinýho. Vždycky si představím tu osobu a prostě vím jakej člověk to je.
Napsal jsem to už hodněkrát, i když to zatím možná nikdo nečetl, ale jazyk je strašně nedokonalej a telepatie by byla naprosto dokonalá věc. Místo slov prostě poslat celej soubor informací, včetně všech událostí, zkušeností a malých drobností, který se k tomu vztahují a utváří takk můj názor, kterej jinak nejsem schopen popsat.
Další věc spojená z jazykem je, že já jsem stejnej ať už přemýšlím v jakýmkoliv jazyce. Ostatní evidentně nejsou a mají jiný myšlenky.

Hustý je, že jsem sám v pokoji pro 8 lidí.

Strašně se mi líbi, že když někoho potkám, tak první dotaz je: odkud jsi? Pak následuje krátký představení a konverzace o zélandu, studiu (ať už minulým nebo budoucím). Prostě základní informace. Po nějaké době (nebo taky nikdy) si jeden uvědomí, že nezná jméno druhé osoby a po několika minutách až dnech se konečně představíte :)
Potkal jsem člověk, kterej nebyl z česka, ale znal kromě Prahy i Brno.
Když jsem byl na oslavě narozenin, tak jsem potkal týpka, kterj byl fascinován tím, že československo neexistuje a že jsme rozdělení. Věděl, že hitler vpadl do československa, ale tím skončil.
Rozhodl jsem se, co budu dělat dál. Budu tady, pak se pokusím trochu cestovat v austrálii, pak se vrátím na chvíli do evropy a z evropy poletím díky working holiday visa do Kanady. Potom Británie aspoň na chvíli pak konečně studium.
A nebo taky ne, protože ve skutečnosti nemám nejmenší tušení, co budu dělat.

Hezký ráno/poledne


2 comments:

  1. You are squeezing the lemon of life - great
    Cheers,
    Jono

    ReplyDelete
  2. I wonder why did the type of letters change. Sorry about that :)
    Jono, I'm not sure what you mean by that. It sounds like a good thing but I don't understand the meaning. At least not exactly :)
    Nevermind...
    See you later :)

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)