Thursday, March 25, 2010

Na cizí peníze se nesahá. Fuj!

Další článek do MF Dnes, tentokrát se neposílal, páč david je fíča! :-D Dívám se na témata a jediný, co mě napadá jsou slovo nuda a věta tohle nemá smysl. Koho volit? Čemu pomůžu? Nikoho pomocí jednoho textu stejně nepřesvědčím (ne že by se mi to mohlo podařit jiným způsobem), tak tohle téma padá. Politická orientace? Stejná otázka a stejná odpověď. Přesvědčeného nevoliče/“levičáka“/“pravičáka/ stejně nepřesvědčím, že nejlepší je anarchie. Tohle téma padá. Volební kampaň. To zní slibněji, ale upřímně, kolik už jste (pokud čtete tohle, předpokládám, že se o politiku aspoň trochu zajímáte) četli článků o pomlouvačné kampani, předvolebních slibech apod.? Já určitě desítky. A teď jsem úspěšně vyplítval půlku povoleného textu zbytečnostmi! Dobře já! :) Ale co třeba změnit politický systém? Nemyslitelné! Nemožné! A v mém případě nedemokratické, avšak logické (a to je ten problém!). Stát má peníze hlavně z daní a o chodu státu rozhodují, byť nepřímo, občané. Občané, kteří neodvádí daně, rozhodují o penězích někoho zcela jiného. To nedává smysl! Jistě, je to „nedemokratické“, ale opravdu je logické, aby nemalá skupina lidí, která státu nic nedává (spíše škodí), ještě jako bonus, mohla rozhodovat o tom, kam půjdou peníze. Tito lidé logicky zvolí stranu, která jim slíbí ještě více peněz za to, že nebudou dál pracovat a zvolí je. A jsme tam, kam Slunce nesvítí, z tohohle se totiž nedá dostat. Jediná možnost je zavést právo volby pouze pro lidi, kteří platí daně. Na začátku psaní jsem si říkal, že by bylo nejlepší zavést právo od určité výše daní a stále věřím tomu, že je to lepší možnost. Ideální by však bylo, aby se zavedli tabulky a podle výše daní by měl každý člověk počet hlasů. Protože jaká je moje motivace nepodvádět stát, nepřestěhovat se jinam, když o „mých“ penězích rozhodují lidé, kteří je dostanou. Vy byste mi dovolili sáhnout vám do peněženky, abych si vzal nějaký peníze? A tohle není přehnaný přirovnání, tohle je realita. Ale zpět k otázce, přesněji k odpovědi. Víte, co? Odpovězte si sami :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for any comments :)