Thursday, May 31, 2012

Kapitola dvě

Podvod


Stojím u brány
Přichází žena
Mluví a já neslyším
Otevírá bránu
Vejdu a jsem oslepen
Jsem šťastný
Nevím nic
Ale jsem
Kolem mě jsou lidé
Létají
Já začínám taky
Letím od nich pryč

Letím k mrakům.
Bolí to
A mně se to líbí
Jsem unaven
Začínám padat
Ležím v posteli
Někdo mi sundává sluchátka
Žena
Které otevřela bránu
Pouští hudbu a odchazí pryč
Cítím zvláštní vůni
Zhluboka se nadechnu
Jsem pryč
Vím
Kde ležím
Ae kde jsem teď
Vypadá to jako sklep
Na zemi jsou brouci
Plazí se po mě
Na zdi je nápis
Abys nezapomněl!
Na co?
Na co nemám zapomenout?
Nápis se mění.
Na svůj život!
Nechápu
Na to kdo jsi!
Byl jsi podveden!
Nechtěj vědět kým
Čtu nápisy
A nevím co znamenají
Je mi to jedno
Jsem šťastný
Padá na mě pavouk
Počkám
Až mi vleze na pusu
Lehce ho sfouknu
Vypadá zmatený
Leze mi z kolena dolů
Je na botě
Pak se ztrácí
Objevil se na zemi
Po hlavě mi něco leze
Další pavouci?
Možná je to realita?
Říká nápis teď
Už jsi na mě zapomněl?
Nechápu



Jsem znovu v posteli
A žena pouští jinou hudbu
Vzpomínám si!
Vidím vše
Vše, co se stalo.
Vše, co jsem udělal.
Vím, že jsem byl podveden.
Vím, že si na nic nebudu pamatovat.
Ale vím, že budu šťastný.
Pak se probudím
Jsem šťastný
A nevím
Co jsem věděl.
Vím, že bych měl.
Ale je mi to jedno
Hudba se nemění
Poslouchám ji
Znám ji
Miluju ji
Jsem šťastný
Hudba se ztiší
Slyším hlas.
Stále nevíš?
To přijde
Byl jsi podveden
Jak?
Proč?
Kým?
Ptej se!
Chtěj vědět proč!
Proč bych měl?
Ptám se
Protože tak začíná zkáza
Musíš chtít
Pak pochopit!
A nebudeš podveden!


Jsem na hoře
Je mi zima
Nejsem šťastný
Přichází muž
Mluví
Nevnímám
Neslyším
Možná kvůli větru?
Možná kvůli samotné hoře
Muž mizí
A já nevím nic
Co mi říkal?
Scházím dolů
Po cestě vidím pavouka
Je to ten stejný
Vezmu ho do ruky
Vplétá mi pavučinu mezi prsty
Nechám ho být
Pokračuju v cestě
Jsem dole
Přede mnou je řeka
Po vodě pluje vor
Vejdu na něj
Jsem ne druhé straně
Pavouka jsem ztratil
Nemůžu rozevřít pravou ruku
Pokračuju dál.
Stmívá se
Řeka hučí.
Sova houká
A já nejsem šťastný
Kdo mě podvedl?


Už vím!
A zase zapomínám
Jdu dál
Slyším hudbu
Je úžasná
Nelíbí se mi
Jdu směrem k ní
Je čím dá hlasitější
Nelíbí se mi
Teď se něco změnilo
Hudba zní líp
Zrychluji
Běžím
Už jsem skoro tam
Už ji skoro mám
Ale vím, že se změní.
Vím, že nedojdu konce.
Ale jsem stále blíž
Hudba skončila


Otáčím se vpravo
Slyším podobnou hudbu
Je stejná!
Ale přitom lehce jiná
Běžím za ní
Musím ji najít
Vím, že ji najdu.
Zakopnu
Nemůžu chodit
Zvedám se
Kulhám k ní.

Teď je za mnou
Soustředím se
Ano!
Je za mnou
Je stále stejná
A přitom lehce jiná
Teď zní líp
Ale přesto se mi nelíbí
Otáčím se
Noha je v pořádku
Běžím
Zem se propadá
Jsem znovu na vrcholku kopce
Někdo mě stčí dolů
Padám
Nic mě nebolí
Mám rozdrásané tělo
Hudba končí


Ležím u řeky
Pavouk mi leze po nose
Hudba je všude kolem
Pořád se mění
Kdy skončí?
Skončí vůbec?
Pořád ta stejná píseň
A pořád tak jiná
Teď se mi líbí
Skončila

Další kus
Nový
Jiný
Stejný
Líbí se mi ještě víc
Konec

Začíná znovu
Pavouk plete pavučinu
Na mé levé ruce
Zvedám se
Nic mě nebolí
Jsem znovu na vrcholku kopce
Znovu mě někdo strká dolů
Vzlétnu


Hudba začala znovu
Spadnul jsem
Začínám znovu
Letím.
Vidím řeku
Vidím les
A vidím hudbu
Vím, kde je.
Letím za ní
Hudba končí


Ozývá se za mnou
Otáčím se
Letím zpět
Přede mnou je hora
Vidím hudbu
Je na hoře
Letím rychleji
Hudba nekončí.
Ale vím, že skončí.
Skončila


Ozývá se znovu
A já se vzdávám
Znám ji!
Miluju ji!


Ozývá se znovu!
Vím, kde je!
Vím, kdy skončí!
Zvedám se
Letím za ní
Začíná pomalu
Pavouk mi leze po zádech
Pak padá
Nechám ho být
Padám taky
Spadl jsem na pavouka
Je mrtvý
A já taky
Hudba nekončí
A já ji slyším
Vím, kde je!
Ale nezvedám se


Začíná pršet
Začíná jiná hudba
Znám ji
Je rychlejší
Ale známn ji
Je jiná
Mění se
Miluju ji
Nelíbí se mi.
Prší.
Slyším klavír
Pavouk ožívá
Neslyším dést
Pouze hudbu
Jsem šťastný
Víc než kdy předtím
Nechci vědět nic.
Jsem podveden
A nevadí mi to
Hudba je tišší
Slyším déšť
Jsem mokrý.
Pavouk se mi schovává do ruky


Stojím v hale
Kolem mě jsou desítky lidí
Nevnímají mně
A já je taky ne
Vidím skrz
Přichází!
Někdo přichází
Vkládá mi do ruky rázostroj
Položím ho na zem.
Venku svítí Slunce
Vezmu jednu kouli
Lidé chodí okolo
Dívají se skrze mě
Koule se dává do pohybu
Předává energii další
Začíná se šeřit
Stojím v hale
Koule se pořád hýbají
Začíná svítat
Pohyb neustává
Sedím několik dní
Lidé se začínají dívat
Koule se zpomalují
Dívám se už týden
Lidé zírají
Začíná pršet
Koule se zastavily
Přichází muž
Vezme si rázostroj
Vstávám
Procházím halou
Vejdu do výtahu
Jedu do dvanáctého patra
Vyjdu ven
Jsem na vrcholu
Prší
Objevuje se duha
Skáču dolů
Dopadám na zem
Nic mě nebolí


Vstávám
Bežím temnými ulicemi
Lidé se otáčejí
Vidím je
Běží za mnou
Zrychluji
Už mě skoro mají
Zpomaluji
Nedýchám
Sápou se po mě
Nebráním se
Jeden vytahuje nůž
Zvedá ho
Bodá mě
Krvácím
Nic mě nebolí


Stojím na náměstí
Kolem mě stojí dav lidí
Čekají
Čekají na mě
Nevím, co říct
V ruce cítím lístek
Otevírám ho
VNÍMEJ!
Nerozumím
Rozhlížím se okolo
Dav se hýbe
Někteří se blíží ke mně
Neutíkám
Stojím
Čekám
Příchází první
Nebojím se
Vnímám
Zvedá nůž
Bodá mě
Nic se neděje
Příchází další
Zvedají nože
Bodají mě
Neumírám
Vnímám
Rozumím
Jsem šťastný?
Nejsem
Byl jsem podveden
Příchází další
Dav se hýbe
Brání mě
Ošetřují mi rány
Zvedám se
Jsem šťastný


Jsem v posteli
Snil jsi
Slyším okolo
Všechno byl sen
Ale teď víš
Vím!
Vracím se zpět
Možná do reality
Hledám podvodníka
Chci být podveden
A nechci vědět proč
Chci se vrátit
A nevědět nic
Podvodník zmizel
Nečekal, že se vrátím
Hledám cestu zpět
Chci být podveden
Chci být šťastný
Nejsem šťastný
Podvodník je zpět
Chceš se vrátit?
Podruhé nemůžeš
Proč?
Návrat není možný
Jsem nešťastný


Ozývá se hudba
Jak je to možné?
Kde to jsem?
Kde se vzala?
Vím, kde je.
Neznám ji
Podvodník se směje
Proč jsi se vrátil?
Ptá se
Oni mě nechtěli
Ty jsi nechtěl
Odmítl jsi
A nemůžeš se vrátit
Ale já chci
Chci se vrátit
Podruhé neodmítnu


Sedím doma
Hudba je všude
Slyším píšťaly z dáli
Vlevo svíti světlo
Vpravo je tma
Levé ucho slyší hůř i líp
Bolí
Slyším housle
Jsou čím dál blíž
Ozývají se basy
Lítám
Jsem!
Znovu slyším hudbu.
Krásná melodie
Jednoduchá
Znám ji
Poznávám ji
Slyšel jsem ji tisíckrát
Kde?
Vnímej!
Ukáže mi monitor
Soustředím se
Vnímám
Znám ji
Ale nepoznávám
Mění se
Mate mě
Ale přesto ji znám
čekám
Začíná znovu
VNÍMEJ!
Ukáže monitor
Nedokážu to
Vzdávám se
Nepoznám ji
Je cizí
Změnila se
Vím, že se nevrátí.
Ale jsem šťastný
Poprvé jsem šťastný u této písně
Je veselá
A já jsem šťastný
Miluju hudbu
Miluju život
VNÍMEJ!
Nechci
Jsem šťastný
Pak jsi ztracen
Nevadí mi to
Dostaneš jednu šanci
Poslední
Poslední píseň

Ticho


Začíná hudba
Jsem v místnosti
Pokládají mi otázky
Ptaji se na vše
Chtějí vědět vše
Pak mi dávají nabídku
Nemůžu odmítnout
Zní příliš dobře
Souhlasim
A jsem šťastný
Užívám si hudbu
Užívám si život
Tancuji
Basy rozbušily srdce
Nohy tancují do rytmu
A tělo se vlní do melodie
Nechci nikdy víc
Stačí mi hudba
Oni se směji
Davaji mi další nabidky
Souhlasim
Tancuji v ulicich
Lide se otáčí
A já tancuji dál
Směji se
Žádám je o tanec
Odmítají
Mračí se
Jsem smutný
Ale hudba hraje dál
Tančím


Pak hudba utichne
Zastavím se
Prší
Ozýva se smutná hudba
Prřcházi muž
Mluví na mě
Nevnímám
Neslyším ho
Nerozumím
VNÍMEJ
Odezírám ze rtů
Podvedli tě
Hudba není vše
Slyším ho řikat
Směji se mu
Vnímej!
Křičí
Poslouchej hudbu
Poslouchám
Vnímám
Je smutná
A já chápu
Budu šťastný
Ale jsem smutný
Vnímal jsi?
Ptá se mě
Vnímal
Chápeš?
Chápu
Pomoz mi!
Žádám
Vnímej
Poslouchej!
Braň se!
Jsem doma
Nebránil jsem se
Vim to
Ale zapomínám
Pamatuju
Vnimej
Řikám si
Braň se
Mužeš se ubránit
PAMATUJ!


Svítá
A já se směji
Přemýšlím
Co jsem dělal v noci?
Nevím
A tak se směji
Jsem hloupý
Už zapomínám
Pouštím si hudbu
Je krásná
Přesně jako ráno
Směji se
Tancuji
Nemůžu být štastnější


Monitor mi svítí
Divám se na něj
Hraje hudba
Je zlá
Bojim se
Monitor sviti
Vypadá jinak
Ale přesto stejně
Divám se
Nevidím rozdíl
Ale přesto vypada jinak
Vnimej!
Říkám si
A z neznámého důvodu se směji
Vnímám
Sleduji monitor
Všechno je správně
Ale zároveň i trochu špatně
Celý svět je rovný
Ale i trochu křivý
Nevěřím
Hledám chybu
Podvod
Ale jsem šťastný

No comments:

Post a Comment

Thank you for any comments :)