Saturday, September 24, 2011

Slevy

A vy Už jsem na to přišel. Lidi nejsou posedlí penězma, nebudou si hledat práci nebo pracovat víc. Oni radši vezmou, to co mají a budou hledat největší slevu nebo nějakej způsob jak vyjít s tím co mají. Ověřil jsem si to, když jsme byli se třídou v Praze. Dřív jsme se školou jezdili do pochybných a levných hotelů a penzionů a všichni nadávali, že je to strašný. Ted jsme byli v hezkým hotelu a všichni nadávali, jak je drahej. Byl. Ale aspon si ujasněte, co chcete... Tohle není úplně to, co jsem vám chtěl ukázat. Ono se mi to ani nepodaří, at napíšu cokoliv, protože vy nepochopíte, že jste úplně stejní jako důchodci, kteří hledají nejlevnější jogurt a jsou ochotní jet přes celý město, jenom aby ho měli. Těmhle lidem se smějete a pak děláte úplně to stejný. Zajímavý, jak vám to nedochází... Další příklad. Jdeme do restaurace na oběd. Najdeme jednu, která ale otvírá za půl hodiny. Rozhodnem se, že se ještě podíváme, jestli v okolí není nějaká lepší a pak se kdyžtak vrátíme. Procházíme se a najdeme jednu, která se mi libí víc než ta první. Je drazší, ale místo menu za 75 ho mají za 99. Navíc v té druhé mají levnější pivo asi o 10 korun. A co je nejdůležitejší mají nějakou (nevím jakou) točenou limonádu za 25 místo třetinky coly za 35. Ptám se ostatních, co na to říkají a první argument je, že je dražší a že tam nejdem. Další argument není. Za prvé, i kdyby byla dražší, opravdu vám záleží na 20 korunách? To je to, co mě zaráží nejvíc. Jde o pár korun, ale pro vás je to to první, co řeknete. Sice ne vždycky, ale většinou platí, že za kvalitu prostě dáte víc... Tohle je strašně dementní téma a já výjimečně nemám moc argumentů jak vám dokázat, že jste idioti, ale slevomaty a podobný věci jsou zhouba plížíci se českem (docela by mě zajímalo, jestli takový věci mají i jinde a jestli jsou tak používaný). Další smutná věc je, že moji spolužáci, kteří mají rodiče, jejichž plat je určitě celkově nadprůměrnej, hledají slevy na věci, který by bez slevy ani nechtěli. Jedna z nejšílenějších věcí byla noc na zámku, kterou si koupil Karmen. To ani nehodlám komentovat. Upřímně doufám, že to funguje, jak napsal Maxim a když se na dovolené prokážete voucherem na slevu, tak dostanete mizerný služby. Bohužel to tak většinou není...

3 comments:

  1. No vidíš, víceméně s Tebou souhlasím a pak mě tak odstřelíš. Jen na vysvětlenou, jestli jsi mě zahrnoval do té skupiny lidí co si stěžovala, mě šlo hlavně o to, že to absolutisticky rozhodla Ina a já jsem neměl ani možnost k tomu něco říct. A jinak přehnané šetření je blbost, na druhou stranu je imho lepší, když se lidi začli zajímat o ceny a neberou automaticky co jim přijde pod ruku, ať to stojí, kolik chce. Když jseš v Tescu a vidíš slevněný velký balíček modrých Orbitek na 30Kč, ale ty máš hroznou chuť na zelený, co uděláš? A vysvětli mi, co přesně je na tom mém výletu tak strašnýho. Nebyl to zámek, byl to 4* hotel, nikdo o tom nic nevíte, ale rovnou to odsuzujete. Hotely nemají naplněnou kapacitu, tak dají na net výraznou slevu, ať se jim aspoň zaplatí náklady, já ji využiju, všichni jsou spokojení. Kdybych jel na výlet na víkend jen tak s přespáním v hotelu, hrotil bys to tak? V čem je tak šílený, že ten hotel byl se slevou? Jestli Ti to přijde jako největší pičovina ever, tak seš cock, co si neváží peněz.

    ReplyDelete
  2. Absolutisticky rozhodla škola, ani Ina k tomu neměla co říct. Na tvým výletu není nic špatnýho, to sem ani nemyslel moc vážně, já jenom slyšel noc na zámku ze slevomatu a dál to neřešil, protože kdybych to řešil, tak se dozvím pravdu, která určitě není vtipná :) A docela mě překvapuje, že souhlasíš protože zrovna ty (uznávám, že tě neznám) mi přijdeš jako člověk, kterej si slevomaty užívá.
    A jeden dotaz, co pro tebe znamená vážit si peněz? Já ted přemýšlím jestli si jich vážím nebo ne a nějak si nejsem jistej...

    ReplyDelete
  3. Měl jsem slevomatové období, resp. přes moji přítelkyni, já na to nikdy nebyl, a to asi dva týdny, na těch stránkách už jsem nebyl dlouho, možná tak jednou jsem koupil masáž jako dárek. A souhlasím s tím, že se člověk musí zamyslet, než tam něco koupí a že se to přeceňuje a většinou ty služby stojí za hovno, jen říkám, že když se na to díváš objektivně, tak jednou za čas tam je slušná nabídka, která se prostě vyplatí. A co se týče vážení si peněz - asi to vysvětlím na příkladu - třeba takovej David si jich moc neváží, nebo obecněji jsou to lidi, např. mladí s bohatými rodiči, kteří si neuvědomují práci za těmi penězmi, mají jich spoustu a klidně nakupujou úplný pičoviny, protože prostě neřeší, kolik stojí, kde na to vezmou a jestli jim to k něčemu bude. Snad jsi mě pochopil, ale ne, nemyslím si, že je to zrovna tvůj příklad :)

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)