Tuesday, May 31, 2011

Bůh

Část druhá Omlouvám se, že tak pozdě. Bylo toho trochu moc a navíc sem se dlouho nemohl přemluvit k pořádné odpovědi. Ale zde je další část o Bohu. Třetí část bude souvislost mezi Bohem a Temným Mozlem a taky trošku rozšíření teorie stvoření světa. S trochou štěstí už zítra. I když... Za prvé odpověd Eddymu: Když vezmeš extrém něčeho, tak je to z drtivé většiny špatně. Absolutní tolerance je špatná, absolutní netolerance taky. Naprostá většina věcí je lepší, když je v průměru. Zlatá střední cesta, dalo by se říct. A když už najdeš něco u čeho je líp, když je to vyhrocený (at už na jakoukoliv stranu), tak jak si můžeš být jistej, že máš pravdu. A hlavně (!), jak víš, že to, co považuješ za extrém není ve skutečnosti průměr? Je to trochu blbý vysvětlení, ale kdyby Bůh věděl všechno a uměl všechno nejlíp, najednou by nebyl dokonalej, protože by byl složenej ze samejch maxim a extrémů. A maxima či minima jsou v prostě špatný. Vím, že si odporuju. Možná, že průměr není nejlepší a já jenom nevím, co je průměrná hodnota určité vlastnosti/schopnosti/věci a ve skutečnosti Bůh (pokud existuje) opravdu umí všechno nejlíp. Taky netvrdím, že mám pravdu! Všechno spolu souvisí. Když člověk nemá uši, zlepší se mu sluch. Když jě někdo ošklivej, tak má větší problém najít partnera/ku. Když je někdo kretén, má to jednodušší, protože ostatní jsou taky kreténi (já musel :). Tady jedna věc ovlivnuje další, ale ve skutečnosti jedna ovlivnuje tisíc dalších. Schválně se zkuste soustředit a nemyslet na nic. Nevím jak vy, ale já po chvíli začnu na něco myslet. Nezjistím, co byla první myšlenka po "nemysli na nic", ale možná dokážu vystopovat několik předchozích, když si vybavím poslední. Z ničeho najedou začínáte přemýšlet a pořád to pokračuje, dokud si neuvědonmíte, že jste nechtěli myslet na nic. Velmi podobně funguje svět, z jedné věci vyplívají další. A přesně tuhle spojistost chápe i Bůh. On nevidí jenom slabší oči -> lepší sluch, on vidí a uvědomuje si i věci, který mi nevidíme a nechápem. A vidí je proto, že je průměr. Vám to asi nedojde a já výjimečně vím proč, protože já to výjimečně taky nevím. Víra je pocit a já mám pocit, že Bůh nemůže být nejlepší. Pak je vzdálen těm nejhorším. Bůh nemůže být nejchytřejší, pak nechápe nejhloupější. Podívejte se na mě. Netvrdím, že jsem výjimečně inteligentní aní výjimečně chytrej (podle vaší definice, podlé své definice rozumu jsem výjimečně chytrej), ale podle sebe, tak aby jste rozuměli, jsem racionální. Snažím se řídit rozumem a inteligencí. Lidi racionální nejsou a ani se o to nesnaží. Chápu váš všechny? Ne! Chápu vás některý a občas. To stejný platí i u Boha. Nenůžete chápat bohatý, když jste chudí a opačně. Jedinej, kdo je toho schopnej je Bůh, kterej je bohatej i chudej zároven, tedy je průmer!

1 comment:

  1. A co tohle - proč Bůh musí mít jednu úroveň dovednosti - proč by nemohl být v superpozici (viz Schrodingerova kočka) zároveň nejlepší i nejhorší, vnímat všechna aspekty zaráz? Příp., i když to už je větší blbost, proč by nemohl přepínat? Pak bude dokonale chápat všechny, místo toho aby chápal trochu nejlepší a trochu nejhorší.

    ReplyDelete

Thank you for any comments :)